Precis plockat ut min gräsklippare och den vägrar köra hela vägen in i boet. Den följer guidekabeln runt hela huset och 2 m innan boet så börjar den backa och sen köra iväg för att sen "söka" åter igen. Sen kör den runt tills batteriet tar slut. Grön lampa på stationen.
Kan vara värt att säga är att anteeen kabeln under laddplattan hade gått sönder under vintern (kabelbrott) men det har jag löddat ihop och ersatt kabeln. Roboten kommer dock inte på platsen innan den börjar backa.
Kan vara värt att säga är att anteeen kabeln under laddplattan hade gått sönder under vintern (kabelbrott) men det har jag löddat ihop och ersatt kabeln. Roboten kommer dock inte på platsen innan den börjar backa.
Redigerat:
Inte för att anklaga utan för att hitta felorsak.
- Är du bra på att löda?
- Har du kopplat kablarna rätt?
- Jag antar att du har lött ihop rätt kablar med varandra. Men kolla gärna.
Jag är en jävel på att lödaO skrev:
Endast kabelbrott på ytterst anteeen slingan så den är 100%.
Har ingen lösning, men min 315 beter sig liknande och har gjort sen den va ny.
Följer guiden hela vägen tills det är nån meter kvar, sen börjar den backa och snurra och hålla på.
Den hittar dock nästan alltid in, men det brukar ta typ 10-15 min innan den lyckas.
Har inte gjort någon mjukvaruuppdatering, vet inte om det kan hjälpa?
Följer guiden hela vägen tills det är nån meter kvar, sen börjar den backa och snurra och hålla på.
Den hittar dock nästan alltid in, men det brukar ta typ 10-15 min innan den lyckas.
Min har aldrig tidigare gjort detKarl.s skrev:
Har ingen lösning, men min 315 beter sig liknande och har gjort sen den va ny.
Hade liknande problem med min 220ac. För mig löste det sig med att byta plattan till laddningsstationen, troligen en av radiokablarna inuti som var paj. Är slingorna 100% ok är det där jag hade börjat felsöka.
När jag lagade kabeln använde jag vanlig 1.5 installation kabel. Dock fungerade roboten 2 veckor efter reperationenU Uppgiven-deluxe skrev:
När jag skrev platta ovan menade jag själva plattan: https://www.reservdelaronline.se/pr...Cfmg4KJiE-qccBTntttllGRa3PEJ8_OsaAihcEALw_wcBBirreBoo skrev:
Ursäkta om det var otydligt. Det går en radioslinga i denna som klipparen använder sista 2-3m för att hitta hem.
Ja, det verkar finnas en slinga inne i ladd plattan till roboten, kolla så slingorna är hela och kontakten ger bra kontakt, hittade ett par bilder på Tradera som jag bifogar
Klicka här för att svara