511 läst ·
5 svar
511 läst
5 svar
Automower 420 från 2017, värt att lämna in för batteribyte?
Hej,
Min trotjänare börjar bli trött och jag tänkte byta batteri men funderar på att det kan vara värt att lämna in den så att serviceverkstad kan passa på att uppdatera drivrutiner. Har det hänt något med programvaran sen 2017 som är viktigt att ha?
(Den är inte uppkopplad mot nätet så jag har inget behov av att byta kort för connect-funktionerna)
Min trotjänare börjar bli trött och jag tänkte byta batteri men funderar på att det kan vara värt att lämna in den så att serviceverkstad kan passa på att uppdatera drivrutiner. Har det hänt något med programvaran sen 2017 som är viktigt att ha?
(Den är inte uppkopplad mot nätet så jag har inget behov av att byta kort för connect-funktionerna)
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
100% värt att byta batteri i Automower. Är inne på mitt 5:e batteri i en 220AC.
Äh, köp ett nytt batteri på Batteriexperten och kika på lite Youtube-videor om hur man gör.
Sen kommer din maskin fungera ypperligt i många år till.
Jag har bytt på 2 olika maskiner och båda går kanon efter byte.
En Automower 310 och en Gardena nånting. Ska göra detsamma på svärmors Gardena också.
Programvaran, den får vara tills behov uppstår.
Don't fix what's not broken 😉
Sen kommer din maskin fungera ypperligt i många år till.
Jag har bytt på 2 olika maskiner och båda går kanon efter byte.
En Automower 310 och en Gardena nånting. Ska göra detsamma på svärmors Gardena också.
Programvaran, den får vara tills behov uppstår.
Don't fix what's not broken 😉
Om det inte är svårare på din än på en 430X som jag bytte på, så kan du absolut göra det själv. Jag är nästan el-analfabet, men jag kan se på youtube och hantera en skruvmejsel. Det räckte gott.P Poxeman skrev:
Jag bytte på vår nu mer sålda 420 i fjol. Satte in ett nytt originalbatteri + ny tätningslist.P Poxeman skrev:
Jag följde guiden som GPL Shop hade och det var inga konstigheter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden