Någon som vet om manöverpanelen inte går att använda innan roboten är full laddad?

Lyser enbart datum och klockslag plus lås-symbolen på skärmen men ingenting händer när jag trycker på lås-symbolen.

S Snabelsvansen skrev:
Någon som vet om manöverpanelen inte går att använda innan roboten är full laddad?

Lyser enbart datum och klockslag plus lås-symbolen på skärmen men ingenting händer när jag trycker på lås-symbolen.
Min gick att använda såvida den inte var helt tom, men det gick inte att gå in i den när den var igång. Så man fick starta om den med powerknappen och då under uppstart gå in i den.

S Snabelsvansen skrev:

Det kan vara touchskärmen som drivit iväg. Prova trycka på olika ställen runtomkring låssymbolen. På min meec 800 är alla touchinput förskjutna ca 5mm uppåt. Så för att trycka på låset måste jag tycka ovanför det istället.

G GVR4 skrev:
Det kan vara touchskärmen som drivit iväg. Prova trycka på olika ställen runtomkring låssymbolen. På min meec 800 är alla touchinput förskjutna ca 5mm uppåt. Så för att trycka på låset måste jag tycka ovanför det istället.
Skall testa det, tyckte jag tryckte överallt.

Fastnade för denna frågan eftersom det stod i manualen något om att roboten behövde vara laddad fullt för arr kunna programmeras. Det är en gammal maskin jag fått ta över som nog ståt i säkert ett år.

Har precis införskaffat mig en robotgräsklippare från jula, är överlag nöjd men har bekymmer med en så kallad ö. Har provat massor utav alternativ nu, men roboten vägrar köra runt trädet. Den åker ut en bit och sedan vänder den. Har lagt enligt manualen men den vägrar gå runt trädet, någon som har nåt tips?? Får psykbryt här! 😂

D dekk7 skrev:
Har precis införskaffat mig en robotgräsklippare från jula, är överlag nöjd men har bekymmer med en så kallad ö. Har provat massor utav alternativ nu, men roboten vägrar köra runt trädet. Den åker ut en bit och sedan vänder den. Har lagt enligt manualen men den vägrar gå runt trädet, någon som har nåt tips?? Får psykbryt här! 😂
Så intelligent är den inte! Min Yardforce som är samma maskin men mer inställningsmöjligheter kan inte det heller.

Nån som har en trafo till Meec 800 liggandes?
Eller kan det gå å laga den själv?

Transformator från Meec Tools med specifikationen 100-240V, 50/60Hz, 32V DC, IP67, s/n 2153747 2017.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svärfar har köpt den enklaste modellen från Meec Tools, den gör sitt jobb men när den kör emot hinder, i det här fallet huset för klipparen, så står den och slirar utan att ändra riktning. Är det fler som har detta problem?
Kan det vara fel på krocksensorn?

N nicke_se skrev:
Svärfar har köpt den enklaste modellen från Meec Tools, den gör sitt jobb men när den kör emot hinder, i det här fallet huset för klipparen, så står den och slirar utan att ändra riktning. Är det fler som har detta problem?
Kan det vara fel på krocksensorn?
Jag har samma upplevelse men har inte kommit fram till orsak

JULA 300M2 MEEC - fråga om förlängningssladd

Har en liten gräsmatta och tänkte att det får duga med en Jula - inte den billigaste utan en som är lite tystare för 4500 kr.
När jag nu skall installera skulle jag behöva en förlängsningssladd till svagströmssladden - som är för kort. Köpte en på NetoNet men där var kopplingarna för små. Retur av den.

Honan ser ut som på bilden. Observera att kanten under hålen är rak.

Jag har sett att det finns sådana förlängningssladdar på 10 m men vågar inte chansa igen.

Lyckades få kundtjänst - inte tekniker - de hade gått hem - att lämna ut producentens artikelnummer vilket ger intressanta träffar RMA301M20V

Om någon kan ge tips om en sladd som fungerar är jag tacksam.

• Svart kabelkontakt med två hål och rak kant, hålls i en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mattiasje
  • Laddar…
S Smolandius skrev:
JULA 300M2 MEEC - fråga om förlängningssladd

Har en liten gräsmatta och tänkte att det får duga med en Jula - inte den billigaste utan en som är lite tystare för 4500 kr.
När jag nu skall installera skulle jag behöva en förlängsningssladd till svagströmssladden - som är för kort. Köpte en på NetoNet men där var kopplingarna för små. Retur av den.

Honan ser ut som på bilden. Observera att kanten under hålen är rak.

Jag har sett att det finns sådana förlängningssladdar på 10 m men vågar inte chansa igen.

Lyckades få kundtjänst - inte tekniker - de hade gått hem - att lämna ut producentens artikelnummer vilket ger intressanta träffar RMA301M20V

Om någon kan ge tips om en sladd som fungerar är jag tacksam.
En tanke jag får är, är det inte lättare att förlänga 220v strömsladden? Det finns säkert en vettig förklaring till det, men det känns som en lättare lösning.

Redigerat:
Jag klippte av svagströmskabeln och köpte 0,75mm2 högtalarkabel och lödde ihop delarna, funkat bra i alla år :)

• Gilla
långtradare och 1 till
  • Laddar…
Är det någon mer som har den näst nyaste 300 m2 (den som ser likadan ut som 800 m2 modellen) och som använder appen till den?

Står inget om app på hemsidan till 300 som det gör till 800. Men enligt en forumsmedlem i annan tråd här på forumet går det att använda app till 300 m2 modellen ändå.

Ja, de är samma app, annat batteri och lite långsammare laddare. Har den själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.