Tomture61
sysmali sysmali skrev:
Har slagit till på en Yuba Mini 800. Har bara packat upp och uppdaterat firmware på Robot och RTK

Kan någon säkerställa att jag kan skapa flera zoner som totalt överstiger 800 kvm?

T.ex.

Zon1 600 kvm måndag
Zon2 500 kvm tisdag
Zon3 500 kvm onsdag
Zon4 400 kvm torsdag

Totalt 2000 kvm.
800 i modell beteckningen betyder 800 kvm gräsyta, totalt som klipparen kan lagra i kartminnet .
Du skulle handlat en större modell , avsedd för 2000 eller större klippyta .

• Gilla
sysmali
  • Laddar…
Manualen anger dock 800m² som rekommenderad och 1200 m² som max för Yuka mini 800.
(Men fortfarande inte i närheten av 2000 m².)

• Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Tomture61 Tomture61 skrev:
800 i modell beteckningen betyder 800 kvm gräsyta, totalt som klipparen kan lagra i kartminnet .
Du skulle handlat en större modell , avsedd för 2000 eller större klippyta .
Uppfattat.

Men är det inte märkligt år 2026 att leverantören sätter denna begränsning i mjukvaran, då klipparen med störtsta sannolikhet skulle klara ovanstående genom att klippa olika dagar.

Ja, jag förstår att leverantören vill tjäna mer pengar på sina större modeller - men (i mitt tycke) är det som försöka återgå till regionskodning för DVDer eller liknande vansinnig begränsning.

U
sysmali sysmali skrev:
Har slagit till på en Yuba Mini 800. Har bara packat upp och uppdaterat firmware på Robot och RTK

Kan någon säkerställa att jag kan skapa flera zoner som totalt överstiger 800 kvm?

T.ex.

Zon1 600 kvm måndag
Zon2 500 kvm tisdag
Zon3 500 kvm onsdag
Zon4 400 kvm torsdag

Totalt 2000 kvm.
Nej 800 är totala ytan du kan lägga in i minnet.

• Gilla
sysmali
  • Laddar…
Nja, batteristorleken skiljer en hel del också så inte bara rena mjukvarubegränsningar, och kanske något mer som vi inte vet.

• Gilla
sysmali
  • Laddar…
sysmali
snaggletooth snaggletooth skrev:
Nja, batteristorleken skiljer en hel del också så inte bara rena mjukvarubegränsningar, och kanske något mer som vi inte vet.
Så kan det ju vara, mer slitage eller liknande.

Min gräsmatta är ca 900-1000 kvm, så den bör klara det.

Då jag sista två åren har jag hjäpt min äldre granne med klippning ca 800 kvm - och fick en idé att låta klipparen köra hos henne också (finns inga hinder mellan tomterna), men det verkar ju inte gå.

Tomture61
snaggletooth snaggletooth skrev:
Manualen anger dock 800m² som rekommenderad och 1200 m² som max för Yuka mini 800.
(Men fortfarande inte i närheten av 2000 m².)
I spec står det max 800 kvm .
Detta när man tittar på butikssidan .

Tomture61
sysmali sysmali skrev:
Uppfattat.

Men är det inte märkligt år 2026 att leverantören sätter denna begränsning i mjukvaran, då klipparen med störtsta sannolikhet skulle klara ovanstående genom att klippa olika dagar.

Ja, jag förstår att leverantören vill tjäna mer pengar på sina större modeller - men (i mitt tycke) är det som försöka återgå till regionskodning för DVDer eller liknande vansinnig begränsning.
I kartminnet så finns en begränsning av hur stor yta som kan lagras .
Minne är vell en kostnadsfråga, större = dyrare .
Batteristorlek sätter också en gräns .
Även 1 eller 2 klippdiskar .

• Gilla
patrik19836
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
I spec står det max 800 kvm .
Detta när man tittar på butikssidan .
@sysmali lär väl märka vilket som gäller.

• Gilla
sysmali
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.