638 läst ·
6 svar
638 läst
6 svar
Äldre Husqvarna behöver nytt kort för 4G
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Försökte koppla upp min gamla 450x robot (från ca 2019) men fick inte autoconnect att funka. Ringde lokala återförsäljaren som berättade att det är 4G som gäller nu och att dom äldre robotarna inte har den hårdvaran. Ett nytt kort kostar runt 4 000:- men dom kör nu en kampanj på va 1500 (inkl arbete). Hur har ni andra gjort? Känner mig halvt förlamad att inte kunna styra inställningar och annat från luren men det är mycket pengar…
Vi utnyttjade HQ:s erbjudande som åtminstone gällde förra säsongen där bytet kostade 800:- om man gjorde det i samband med en "årlig service". Nu kostade den årliga servicen runt 3 000 kr, så i slutänden kan man väl säga att man fick en gratis årlig service.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 814 inlägg
Vår 330X Årsmodell 2015 kunde man köpa till 2/3G-modul när det begav sig, men jag hann köra lite utan och kom fram till att jag klarade mig rätt bra utan.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 420 inlägg
Tänker att jag avvaktar lite. 1500 istället för 4000 är bra men fortfarande mycket pengar. Vet inte ens hur länge jag kan räkna med att jag orkar med en sling-bunden robot. Jag kör på utan mobilen så får vi se hur det går. 👍🏻
Tyvärr har ju HQ:s priser rusat senaste åren, så jag tror inte att det kommer att bli billigare med tiden. Det är inte riktigt deras grej. Har för mig att kortet kostade 3' härom året. 😢C carlfredrik skrev:
Vis av historien lär det väl bli brist på dessa kort i sommar också när alla upptäcker att det slutat funka.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 359 inlägg
Jag lämnade in min för byte idag och tog också valet med ”årlig service”. Första märkesservicen den fått på sina snart tio år, så vafan.
Bytte hjulmotorerna härom året för en bättre peng och då fick maskinen i övrigt högt betyg för skicket, så tänker att den säkert går fem år till eller mer och det skulle jag inte vilja ha utan connect.
Bytte hjulmotorerna härom året för en bättre peng och då fick maskinen i övrigt högt betyg för skicket, så tänker att den säkert går fem år till eller mer och det skulle jag inte vilja ha utan connect.
Klicka här för att svara