528 läst ·
14 svar
528 läst
14 svar
Problem med Luba AWD laddning
Jag har väldigt ofta problem med att min Luba misslyckas med att ”docka” med laddaren. Dels efter som konstruktionen med två piggar som ska tryckas mot två stålplattor är väldigt skakigt med stor risk för glapp. Nu har jag även upptäckt problem att roboten inte klarar av att ”se” IR signalen när solen lyser på laddaren….. Om laddning misslyckas kopplas min Luba bort på några minuter eftersom den dra alldeles för mycket ström eller så är batteriet uselt på de sista 20% laddning.
Någon annan med samma problem och/eller lösning?
Soltak eller hus över laddaren borde läsa ett av problemen. Inte haft problem den korta tid min varit igång, men när solen lyser på laddaren är det aldrig framifrån.T TommyLj skrev:Jag har väldigt ofta problem med att min Luba misslyckas med att ”docka” med laddaren. Dels efter som konstruktionen med två piggar som ska tryckas mot två stålplattor är väldigt skakigt med stor risk för glapp. Nu har jag även upptäckt problem att roboten inte klarar av att ”se” IR signalen när solen lyser på laddaren….. Om laddning misslyckas kopplas min Luba bort på några minuter eftersom den dra alldeles för mycket ström eller så är batteriet uselt på de sista 20% laddning.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 531 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 531 inlägg
Har haft Luba sedan Maj 2023 + Luba 2 X sedan 2025 .
Det enda som hänt på alla dessa år är 1 st GPS störning , 40 cm fel i navigeringen .
Körde netRTK .
Vet ej om det är tillrådligt att smörja sidorna på de fjädrande stiften 🤔
Det enda som hänt på alla dessa år är 1 st GPS störning , 40 cm fel i navigeringen .
Körde netRTK .
Vet ej om det är tillrådligt att smörja sidorna på de fjädrande stiften 🤔
40 cm fel i navigeringen? Sker det på fel ställe så är min krossad av en lastbil eller pga fall över en kant...Tomture61 skrev:
Min hittade inte laddaren…..när den stod i laddaren och laddades….Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 531 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 531 inlägg
Fick samma problem förra året, men det berodde på att husse inte hade uppmärksammat att det hade blivit lite väl djupa gropar under framhjulen.T TommyLj skrev:
Den lille krabaten lutade helt enkelt framåt en aning för mycket vilket påverkade kontaktytan för laddningen negativt.
Klicka här för att svara