El
prototypen: Jag kan verifiera att JFB kan gå sönder. Vår hakade heller inte fast i tilläge och det var ju bara att byta. Protte
Hep: Alltid svårt att jämföra, men det känns som att omfattningen påminner om det vi gjorde för några år sedan och priset är ungefär detsamma, men det var mycket färre timmar hos oss (och då troligen klart högre materialkostnad istället).
El-Löken66: [citat] Bra där, riktiga grejer så kommer även riktiga anvisningar.
lnilsson: Man kan ju göra trappkoppling om man har lite fler trådar (ifall man skulle vilja ha det i framtiden...).
Höghus: [citat] Svarar mig själv här då detta verkar vara ett sällsynt djur. Jag köpte ytterligare en annan rörelsesensor med lite tydligare inkopplingsanvisning. Den hade samma symboler så jag provade enligt ovan och det funkade. /Höghus
alfista: [citat] Helt rätt, slarvigt av mig. L3 och 1 skall det vara.
VarmKaraff: Nix, glöm säkringar o allt sånt, 16a är att föredra men kan funka skapligt med 10a beroende på central, i vilket fall så påverkar detta inte effekten! Kan tänka mig att det är effektregleringen du känner av, det sitter två ”moduler” i hällen som gör allt arbete (2 zoner till varje modul) När du kommer upp i max effekt för vad den modulen klarar så börjar den effektbegränsa.
El-Löken66: Pampigt! https://veckebosag.se/inspiration/post/montera-hog-golvlist [citat]
jonaserik: Inget att bråka med, köp nya och dom kostar inte många kronor.
cotillion: Du har förkortning på tyska veckodagar där så det är en timer för något. Som ovan, förmodligen värmen.
Anonymiserad 182623: [citat] Blir irriterad att jag inte kom på det själv. Såg ju sådana när jag googlade. Tack så mycket!
emni0032: Om någon undrar för framtiden så är ovan nämnda tork skyddsjordad och inte dubbelisolerad, enligt tillverkaren. Tack för alla svar! Nu är entreprenören och jag överens om att installation är ok.
Leif i Skåne: [citat] I gamla hus gör man ett nytt installationsskikt invändigt 45 eller 70 mm beroende på hur mycket man vill tilläggsisolera. Samtidigt läggs diffspärrarna i väggen (Byggmax har bra ritningar på väggar). I väggen drages all el i fördragna VP-rör och eventuell ny värmeledning.
Fotografen: Ja, det där uttaget är felkopplat, Perilex ska kopplas enl standard, det är liksom meningen med den typen av kontaktdon. Jag hade definitivt kopplat om det. Åt vilket håll uttaget sitter spelar ingen roll, klacken ska se till att proppen hamnar rätt. Det som kan spela roll är åt vilket håll sladden pekar, så att den inte tar i spisen. Ska man spekulera i varför det blivit felkopplat
Christoffer L: [citat] Får väl köpa den och gå över med lite stålull... :-)
Tummenmitthand: Har Neo alarm som jag köpt, där man måste uppdatera mjukvaran för att få Connect appen att fungera. Vart får man tag på mjukvaran och appen? Är det någon som har mjukvaran för att installera larmet via datorn istället för panelen?
ilcretzzo: Ja, det glömde jag säga. Provade bara nån dag med gamla halogen för att se eventuell skillnad.
Millox: [citat] Torixar, eller julas billighetsvarianter, är skitbra att skruva fast på 6 mm armeringsjärnsmattor så att man slipper peta ur ögonen. Använder rikliga mängder av dessa för att tillverka tunnelväxthus under odlingssäsong. Det bästa med Julas är dessutom att de precis passar i VP-rören, så man kan bygga bra tunnlar med delbara sidor.
Johan456: [citat] Denna modell är sådan. Egentligen rätt fiffigt då man vet om den löst ut eller om den manuellt manövrerats. Garo tog bort denna typ 2010. Har aldrig sett detta hos någon annan tillverkare.
Turbo-Danne: [citat] Max last redan med så få lampor? Är det inte 100VA på plejds dosdimmrar? Motsvarar väl ungefär 100W. Eller har jag fått allt i bakfota. Hahah
KarinK: [citat] OK , tack för förklaringen, jag får köra med lampor som är gjorde för fast inställning. Mvh , Karin
arasmus: Tack så mycket allihop! Jag tror jag har koll på det hela nu.
Fredrik K80: Stort tack allesammans för inlägg och bra synpunkter (y);)(y)
Richard87: [citat] Tack! Nja jag har inte påstått att det är ett ökande problem. Men det är ett faktiskt problem, i den meningen att det sker, troligtvis både av yrkesmän samt hempulare. Vi får hoppas att detta fenomen "falsk trefas" inte orsakar någon kabelbrand helt enkelt tills det att samtliga enfas-stigare är bortbyggda.
köpthusvadnu: [citat] Det har jag. Jag köpte en tillsammans med det nya låset.
Jeppson: Jag skulle avråda från att köpa i England och skeppa vitvaror, tänk om de blir transport skadade och hur ska eventuella garantier hanteras?