Hur ska jag på bästa sätt dra vidare fas och jord om jag vill sätta hörnuttag ovanför de uttag som syns på bild? Dra bakom gips? Är det extremt krångligt? Det ska även upp kakel. Tack!
Vägg med befintligt eluttag och byggmaterial som kakel och tätning framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med träbänkskiva och grå skåp, befintliga eluttag synliga på väggen.
Skapa konto
Elektriskt uttag i vägg med märkning för planerad installation ovanför, gipsvägg redo för kakel.
Skapa konto
Ett tomt hörn med en öppen elektrisk dosa på väggen, spacklade väggar redo för kakel, trägolv och takbelysning.
Skapa konto

Ser ut som att det blivit en miss i kommunikation om du vill ha hördosor där. Nya dosor på ny vägg som du vill flytta på för att kakla väggen? Eller vill du ha uttag både på dessa ställen och hörndosor? Även då har man ju missat det att för hörndosor vill man ha rörutsläpp lagom under överskåpen på rätt plats och inte en dosa mitt på väggen.

Elektrikern som gjorde jobbet sa att det inte var möjligt med hörnuttag då första uttaget satt i en regel? Tyckte det lät konstigt och därför jag hörde här om det skulle gå ändå. Vet du nåt vettigt sätt o lösa det på? Annars får det gå med vanliga uttag men hade gärna sluppit borra kaklet

Du ser väl på gipsskruvarna hur reglarna går. Det låter ju i mina öron som undanflykter. Man får väl gå ut med kablen någonstans och sen dra den utanpåliggande i vinkeln skåp/vägg. Det ser man ju bara om man är 1.20 lång.

Eller såga bort en bit av gipset, gå genom reglarna dit man ska och sen lappa ihop. Möjligt eller omöjligt beror på hur jobbigt det får vara.

E
Elektriker får lösa tills du blir nöjd.
Gäller att stå på sigz det är du som ska leva med detta i 29 år.

Lite synd att skivorna sitter där nu.

• Gilla
Hugohugo
  • Laddar…
Jag fattar inte heller varför det inte släpptes ut rör strax under överskåpen? (På min tid, fö, var detta 140 cm ög.)

S Svante Svenson skrev:
Eller såga bort en bit av gipset, gå genom reglarna dit man ska och sen lappa ihop. Möjligt eller omöjligt beror på hur jobbigt det får vara.
Bör jag dra upp kabel bakom gips i rör då? De få centimetrarna?

Nyfniken Nyfniken skrev:
Du ser väl på gipsskruvarna hur reglarna går. Det låter ju i mina öron som undanflykter. Man får väl gå ut med kablen någonstans och sen dra den utanpåliggande i vinkeln skåp/vägg. Det ser man ju bara om man är 1.20 lång.
Förstår tyvärr inte riktigt hur du menar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.