1 203 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Infästning kablar köksskåp
Vad är favoritmetoden att fästa kablar mot hårda underlag modell köksskåp?
Hittar tex ingen bra skruv (kort som inte går igenom skivan och självborrande..), så funderade på om någon hade tips på bra skruv eller ännu hellre bättre metod? Någon form av självhäftande (permanenta) klamrar kanske?
Hittar tex ingen bra skruv (kort som inte går igenom skivan och självborrande..), så funderade på om någon hade tips på bra skruv eller ännu hellre bättre metod? Någon form av självhäftande (permanenta) klamrar kanske?
Back in the days hade vi korta plåtskruv och vitlackade små plåtklammer typ JR, men de hette något annat.
Plåtskruven kräver att man borrar, men att fästa något under ett köksskåp tillverkat av spånskiva kräver också att man borrar.
Plåtskruven kräver att man borrar, men att fästa något under ett köksskåp tillverkat av spånskiva kräver också att man borrar.
TKK-klammer, finns med 15 & 18 mm långa spikar,
https://www.elbutik.se/product.html/klemmi-klammer-tkk-5-7-v-18100st
Har du tänkt använda klammer eller kabellist?
Vilken typ/modell?
https://www.elbutik.se/product.html/klemmi-klammer-tkk-5-7-v-18100st
Har du tänkt använda klammer eller kabellist?
Vilken typ/modell?
Kalla det vad du vill men jag upplever att de skruvar jag testat lider av en eller två problem när man fäster mot hårda skivor: Materialet spricker/reser sig när man drar i skruven och/eller jag kommer inte igenom ytan. Så jag har fått borra så här långt? Det är när jag använt JR klammer som jag velat skruva.
Men jag kände bara att ett sånt vardagsproblem borde haft en enkel lösning vid det här laget..?
Men jag kände bara att ett sånt vardagsproblem borde haft en enkel lösning vid det här laget..?
Klammer eller något hade jag tänkt.Demmpa skrev:
Jag testade vanliga spikklamrar (plast+spik) först men när jag spikar undersidan av skåp kom ibland IKEA skåpet nedfarande så jag gick över till skruv.
Spikklammer av typen TC eller TKK är allra vanligast för att fästa kablar i och under skåp. Om skåpet kommer nedfarande så är nog infästningen av skåpet bristfälligB BrunoS skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden