useless useless skrev:
Ja, man kan spara ca 100 kWh per år med induktion jämfört med glaskeramik. Det är ju enkelt att räkna på om det är värt rent ekonomiskt.

Men jag tror det är väldigt få som byter spis för att spara energi. Möjligen om man blivit lurad av någon säljare...
Man sparar tid också, och kan justera värmen mycket mer exakt än med gjutjärnsplattor, regleringen sker mycket snabbare.

• Gilla
Bill Algö
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Man sparar tid också, och kan justera värmen mycket mer exakt än med gjutjärnsplattor, regleringen sker mycket snabbare.

Jo, det finns såklart andra fördelar med en ny spis.

Demmpa Demmpa skrev:
Den biten blir som högst någon promille, det enda är om ugnen är bättre isolerad så att mer av värmen stannar kvar.

Sitter symbolerna på spisen eller vredet?

Högst troligt finns det nya vred att köpa.
Säg att du skäms över att ha gäster utan att säga det 🥲 otroligt hemmagjort!

• IMG_2712.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2713.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Sarahgulle skrev:
Precis, en platta funkar inte (det är dock ok för jag använder ändå aldrig alla samtidigt), men alla symboler är utsuddade så jag vet egentligen inte vilka funktioner ugnen har 😂 samma med siffrorna på alla vred. Sen vill jag helst få ner elräkningen också. Så dom
Två sista är väl främsta anledningarna. Den har en extra lucka på sidan och jag hade hellre velat göra om det utrymmet till platsbyggd förvaring.

Tack för tydligt svar!
elräkningen påverkas icke för att tillalga något på spisen går det lika mycket effekt oavsett häll.
plattan kollar du med att ställa den på 1án då skall den bli jummen om inte så är den kass.

S Sarahgulle skrev:
Säg att du skäms över att ha gäster utan att säga det 🥲 otroligt hemmagjort!
vilken fin relik

B Bill Algö skrev:
vilken fin relik
Javisst! Jag tror inte många kan skryta med att ha en spis äldre än dom själva

• Gilla
  • Älska
Bill Algö och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.