Hej
Har en inte så gammal husqvarna inbyggnadsdiskmaskin. Den har air-dry vilket gör att den öppnar luckan lite under torkprocessen.
Nu har luckan börjat öppnas helt, går det på något vis att spänna fjädern till frontluckan? Hittar inget i instruktionsboken.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Jag har varit med om en Cylinda där det var en fjäder på varje sida och en bit nylonlina som förband fjädern med luckan. Ena linan hade gått av och luckan föll upp med en smäll när man skulle öppna. Jag kunde skruva isär maskinen och skarva linan. Om du skruvar isär din går det antagligen att se hur fjädrarna jobbar.

Så här såg det ut på den maskinen efter att jag skarvat linan.
Detalj av diskmaskinens insida med skarvad nylonlina och fjädermekanik synlig, kabeldragning och komponenter i bakgrunden.

Redigerat:
Ingen?

A Avemo skrev:
Jag har varit med om en Cylinda där det var en fjäder på varje sida och en bit nylonlina som förband fjädern med luckan. Ena linan hade gått av och luckan föll upp med en smäll när man skulle öppna. Jag kunde skruva isär maskinen och skarva linan. Om du skruvar isär din går det antagligen att se hur fjädrarna jobbar.

Så här såg det ut på den maskinen efter att jag skarvat linan.
[bild]
detta är ju en bosch siemens

T trojlee skrev:
Ingen?
beror på vilken modell det är
är den mycket gammal så finns det skruvar från framsidan
annars brukar de gå sönder i såväl linor som armar som fästen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.