24 640 läst ·
22 svar
25k läst
22 svar
Siemens diskmaskin - slutar inte pumpa ut
Hade samma problem för ett halvår sedan på min cylinda, den verkar dock vara tillverkad av bosch, men felkod enligt youtubeklippen "E15", löste det genom att dra ut maskinen och tilta den 45° bakåt, sedan fungerade den igen utan problem.
verkar lättare än att demontera en massa paneler.
verkar lättare än att demontera en massa paneler.
texM Marcus Törndahl skrev:
att man måste göra rent under flottören mm, det verkar vara fria spekulationer från en privatperson utan nödvändiga baskunskaper.
risken är att de som tittar på denna film tror att det alltid är ett tillfälligt fel när denna symtom uppstår.
alla sätt att avaktivera flottörens larm är ju bra men frågan är varför det kom vatten i maskinutrymmet första gången.O ogget skrev:
electroluxaren skrev:
Absolut något jag ska testa som första steg MEN oavsett om det fungerar så kommer jag ändå öppna panelernaelectroluxaren skrev:
Plockade bort front panelen och skenan och efter inspektion så var det vatten där. Efter att torkat bort vattnet och satt bitarna på plats så ... fungerar diskmaskinen igen! Helt UNDERBART!
Tack så mycket för all hjälp, mycket tacksamt!
Men! Hur kom vattnet dit?
Tack så mycket för all hjälp, mycket tacksamt!
Men! Hur kom vattnet dit?
Du räddade min dag! Pga stopp i pumpen så hade det läckt ut vatten. Det sitter säkert någon sensor eller nåt där under.O ogget skrev:
När jag tippade den framåt och bakåt så rann det ut vatten från undersidan. Sedan funkade den!
Klicka här för att svara