Hej,

igår kväll fick jag Fel kod 11 på min Hisense diskmaskin. Felkoden är kopplad till dräneringsfel. Det var inte alls mycket vatten kvar på botten. Det var vatten upp till toppen av brunnen. Jag tömde allt vatten där med en svamp och tog sedan ut backventilen (gula delen). Där inne fanns inga hårda matrester eller liknande. Jag lyckad inte för mitt liv att sätta tillbaka den. Någon som har erfarenhet av samma sak och har lyckats?

• Diskmaskinsdränering med gul backventil synlig, vatten kvar i brunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul backventil från Hisense diskmaskin hålls i en hand, öppen diskmaskin i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Hand håller en gul backventil framför en öppen diskmaskin, med fokus på ventilen.
    Skapa konto
  • Gul backventil från Hisense diskmaskin placerad på en metallisk yta.
    Skapa konto
  • Närbild av insidan av en diskmaskin visar dräneringsområde och en gul backventil delvis borttagen, med synliga vattenrester runtom.
    Skapa konto
M MirsadRexhepi skrev:
Hej,

igår kväll fick jag Fel kod 11 på min Hisense diskmaskin. Felkoden är kopplad till dräneringsfel. Det var inte alls mycket vatten kvar på botten. Det var vatten upp till toppen av brunnen. Jag tömde allt vatten där med en svamp och tog sedan ut backventilen (gula delen). Där inne fanns inga hårda matrester eller liknande. Jag lyckad inte för mitt liv att sätta tillbaka den. Någon som har erfarenhet av samma sak och har lyckats?
fy fan vad kineserna har lyckats förstöra den svenska konstruktionen

tom den gula passbiten är ju idiotskt modifierad
du får faktiskt lista ut hur den skall sitta
de svenska hade ett givet handtag på sina

spåret som syns på den näst sista bilden skall vara uppåt
och den delen utåt

Hjälper bilden i manualen?

• Illustration av diskmaskins bottenbrunn med anvisning om att kontrollera att det gula skyddet är korrekt placerat för optimal diskresultat.
    Skapa konto
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
S scasi skrev:
Hjälper bilden i manualen?
den bilden är ju tydlig bara gör så
det ja sa passar inte för detta kinesiska skiten

på din första bild har ju klossen trillat kull bara res upp den åt vänster
så kan du trycka in den

returen returen skrev:
på din första bild har ju klossen trillat kull bara res upp den åt vänster
så kan du trycka in den
Hej. Det var jag som drog ut den. Den går inte i ”ståendes”. Ska vara liggandes men lyckas som sagt inte. Funderar på om den måste in bakvägen.

Hur som helst så kommer det sluta med att jag ringer tekniker. Gett upp.

Hej igen. Du hade rätt. Den sätts ”ståendes”. Tekniker satte tillbaka den på
2 sekunder :).

• Haha
  • Gilla
scasi och 1 till
  • Laddar…
Teknikern åtgärdade F11 koden men maskinen slutade fungera efter att jag körde ett program. Displayen slocknade helt och hållet och det gick inte att starta maskinen igen. Som tur var kunde jag anmäla skada via TryggHansa och teknikern rekommenderade köp istället för reparation. Jag köpte en ASKO som verkar bra med 5 års garanti.

M MirsadRexhepi skrev:
Teknikern åtgärdade F11 koden men maskinen slutade fungera efter att jag körde ett program. Displayen slocknade helt och hållet och det gick inte att starta maskinen igen. Som tur var kunde jag anmäla skada via TryggHansa och teknikern rekommenderade köp istället för reparation. Jag köpte en ASKO som verkar bra med 5 års garanti.
asko är samma
hinsene som hinsene
PRC som kina

returen returen skrev:
asko är samma
hinsene som hinsene
PRC som kina
Finns det någon maskin som inte har kretskort och annan elektronik från Kina 😜.

M MirsadRexhepi skrev:
Finns det någon maskin som inte har kretskort och annan elektronik från Kina 😜.
miele bland annat bosch siemens i de högre kvaliteterna, zanussi, indesit, whirlpool osv.
men här är hela jäv.a maskinen kinesisk

Vi fick samma felkod för några veckor sedan. En sån jävla påsklämma som är på köpebröd hade dels tagit sig in i diskmaskinen och dels lyckats ta sig hela vägen till skarven och slangklämman mellan original- och förlängningsavloppsslang...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.