Hej,
igår kväll fick jag Fel kod 11 på min Hisense diskmaskin. Felkoden är kopplad till dräneringsfel. Det var inte alls mycket vatten kvar på botten. Det var vatten upp till toppen av brunnen. Jag tömde allt vatten där med en svamp och tog sedan ut backventilen (gula delen). Där inne fanns inga hårda matrester eller liknande. Jag lyckad inte för mitt liv att sätta tillbaka den. Någon som har erfarenhet av samma sak och har lyckats?
igår kväll fick jag Fel kod 11 på min Hisense diskmaskin. Felkoden är kopplad till dräneringsfel. Det var inte alls mycket vatten kvar på botten. Det var vatten upp till toppen av brunnen. Jag tömde allt vatten där med en svamp och tog sedan ut backventilen (gula delen). Där inne fanns inga hårda matrester eller liknande. Jag lyckad inte för mitt liv att sätta tillbaka den. Någon som har erfarenhet av samma sak och har lyckats?
fy fan vad kineserna har lyckats förstöra den svenska konstruktionenM MirsadRexhepi skrev:Hej,
tom den gula passbiten är ju idiotskt modifierad
du får faktiskt lista ut hur den skall sitta
de svenska hade ett givet handtag på sina
Hej. Det var jag som drog ut den. Den går inte i ”ståendes”. Ska vara liggandes men lyckas som sagt inte. Funderar på om den måste in bakvägen.returen skrev:
Hur som helst så kommer det sluta med att jag ringer tekniker. Gett upp.
Hej igen. Du hade rätt. Den sätts ”ståendes”. Tekniker satte tillbaka den på
2 sekunder
.
2 sekunder
Teknikern åtgärdade F11 koden men maskinen slutade fungera efter att jag körde ett program. Displayen slocknade helt och hållet och det gick inte att starta maskinen igen. Som tur var kunde jag anmäla skada via TryggHansa och teknikern rekommenderade köp istället för reparation. Jag köpte en ASKO som verkar bra med 5 års garanti.
asko är sammaM MirsadRexhepi skrev:Teknikern åtgärdade F11 koden men maskinen slutade fungera efter att jag körde ett program. Displayen slocknade helt och hållet och det gick inte att starta maskinen igen. Som tur var kunde jag anmäla skada via TryggHansa och teknikern rekommenderade köp istället för reparation. Jag köpte en ASKO som verkar bra med 5 års garanti.
hinsene som hinsene
PRC som kina
Vi fick samma felkod för några veckor sedan. En sån jävla påsklämma som är på köpebröd hade dels tagit sig in i diskmaskinen och dels lyckats ta sig hela vägen till skarven och slangklämman mellan original- och förlängningsavloppsslang...
Klicka här för att svara