Stort tack till TS. Nu har även vår maskin slutat varna om doseringen.
Den firar nu 16 år, och detta är första gången vi behövt göra detta, så att detta skulle vara något man brukar behöva göra med regelbundenhet hör nog till ovanligheterna.
Även vi har katter sedan 7 år, och hund har vi haft hela tiden vi har haft maskinen.
Den firar nu 16 år, och detta är första gången vi behövt göra detta, så att detta skulle vara något man brukar behöva göra med regelbundenhet hör nog till ovanligheterna.
Även vi har katter sedan 7 år, och hund har vi haft hela tiden vi har haft maskinen.
Bra att vara till hjälp!B bakterie skrev:Stort tack till TS. Nu har även vår maskin slutat varna om doseringen.
Är det korthåriga?
Jag upplevde problemet som störst när jag hade långhåriga katter.
Numera har jag också en långhårig (Maincoon) sedan en korthårig som är en blandning. Men den här långhåriga är inte lika mycket med oss gillar inte att vara i famnen.
Katterna är korthåriga, men nuvarande hund är nog att betrakta som långhårig. Tvättmaskinen är inne på sin andra hund. 😀 Den första hunden var definitivt korthårig.kisumisu skrev:
Det är den här tvättmaskinen som gjort att de flesta vitvaror vi har nu är Miele. Näst äldst är diskmaskinen med 11 år.
Det var ju bra att diskmaskin hållt så länge.B bakterie skrev:
Våran Miele började läcka vatten vid 6års ålder.
Nu har jag en Husqvarna som är på sitt 6år, fyller 7år nästa år Maj om den håller dit.
Frysen gick sönder efter 13år, dock lyckades jag laga den (kretskortet) tackvare en liknande tråd jag gjort om tvättmaskinen. Men det var en annan som hade gjort den 😁
Så ja denna forum är toppen!
Jag kör en liten uppdatering hit nu.
Nu var dags igen 2026-03-28
Efter att maskinen börjat skölja dåligt och lämna tvättmedel kvar. Fast man använt minimalt med tvättmedel.
Då det är en process, speciellt med luckan att få gummit och allt tillbaka.
När man väl har maskinen öppen så passade jag på att lämna bort det 3 skruvarna bakom fronten, på den själva sidopanelen där slangarna går.
Nu nästa gång behöver jag bara öppna toppluckan och sidopanelen för att komma åt slangen!
Den verkar hålla sig fast utan dessa skruvar. Spar man lite tid nästa gång det är dags att rensa.
Efter att maskinen börjat skölja dåligt och lämna tvättmedel kvar. Fast man använt minimalt med tvättmedel.
När man väl har maskinen öppen så passade jag på att lämna bort det 3 skruvarna bakom fronten, på den själva sidopanelen där slangarna går.
Nu nästa gång behöver jag bara öppna toppluckan och sidopanelen för att komma åt slangen!
Den verkar hålla sig fast utan dessa skruvar. Spar man lite tid nästa gång det är dags att rensa.
risken är att chassit blir skekiarekisumisu skrev:
Jag kör en liten uppdatering hit nu.
Klicka här för att svara