Snurra länge tycker jag nog *inte* att den gör, så jag får nog försöka få ut den och kika på den.

Det gick fint att få ur fläktmotorn. Vad ska den ha för spänning, nån som vet? Tycker det är lite svårt att förstå märkningen, inte kan den väl gå på nätspänning? Eller står det helt enkelt 220-240V här? Det är nån slags slitage precis över den raden.

Hittade nog rätt, den här verkar det vara: https://fixpart.se/produkt/liebherr-611801200-kylare-flaktmotor
1100 spänn för en jäkla motor... men vi måste ju se om den vill gå först.

• IMG_4836.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
MultiMan
Vad är otydligt med 50/60Hz och 220-240V~ (växelström)?

Fixpart har varit rekorddyra varje gång jag jämfört så aldrig handlat där. Dessutom är Liebherr en av de dyraste märken du kan hitta. AliExpress har för 100-150kr, men en polskärmsmotor som detta är borde gå att hitta i Sverige för någonstans mittemellan om du inte vågar handla från fjärran östern.

Redigerat:
MultiMan MultiMan skrev:
Vad är otydligt med 50/60Hz och 220-240V~ (växelström)?

Fixpart har varit rekorddyra varje gång jag jämfört så aldrig handlat där. Dessutom är Liebherr en av de dyraste märken du kan hitta. AliExpress har för 100-150kr, men en polskärmsmotor som detta är borde gå att hitta i Sverige för någonstans mittemellan om du inte vågar handla från fjärran östern.
Det var mer svårläst i verkligheten eftersom det var skav på min motor. Jag tyckte det stod 220-210V innan jag tog bilden, men det är ju en fyra där. Nåja, det är en motor för nätspänning, helt enkelt.

Nu har jag provkört den på arbetsbänken och den snurrar. Nästa steg blir väl att se om den snurrar när den är ansluten i skåpet, på nåt sätt...

Nån som vet hur skåpet känner av om dörren är stängd? Jag vill ju se om fläktmotorn går när den är ansluten i skåpet men _om_ den stannar när dörren öppnas så måste jag ju lura skåpet. Har försökt med magneter runt kanten men har ju ingen aning egentligen. Kanske får lägga in en GoPro...

C ColonelSponsz skrev:
Nån som vet hur skåpet känner av om dörren är stängd? Jag vill ju se om fläktmotorn går när den är ansluten i skåpet men _om_ den stannar när dörren öppnas så måste jag ju lura skåpet. Har försökt med magneter runt kanten men har ju ingen aning egentligen. Kanske får lägga in en GoPro...
magnet i dörrens ovansida och reedswich under kretskortet

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.