263 265 läst ·
213 svar
263k läst
213 svar
Siemens diskmaskin felkod E15
Jag fick läckage i min rätt tidigt, men den andra packningen har hållit bra. Min maskin är snarare på väg att åka ut för att den är så sliten i allmänhet nu efter snart 15 år. Jag har renoverat den invändigt genom att sätta på "gummitutor" på alla pinnar i korgarna (de flesta var nednötta) för att förlänga livet lite till i alla fall.R Rolle85 skrev:
inga packningar som jag monterat har någonsin läcktB Bosemannen skrev:Hej,
Absolut, ingen svår reparation men den verkar inte hålla för evigt. Gjorde nyligen den här reparationen för andra gången på min Siemens SN54M502EU/14 från oktober 2009 som saknade denna packning från fabrik. Sökte på Reparationssats pumplockspackning 12005744 i min mail och kan se att jag beställde den i september 2017 samt februari 2026. Så cirka 8 år verkar det hålla. Helt ovetenskapligt såklart.
Har en misstanke dock att senaste läckaget kan vara relaterat till att jag försökte vara duktig och ibland köra ett 70-gradersprogram med Finish diskmaskinsrengöring. När jag undersökte den trasiga packningen närmare så fanns det fukt och smuts inuti vilket tyder på att den spruckit pga något. Kan ju varit något litet vasst i diskmaskin eller värme, vet ej.
Nu kör den i alla fall igen och jag håller mig till Auto-programmet. Visserligen med det tråkiga e:24 felet men det är en annan historia...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden