Hej

vi har en gammal Miele hydromatic W 701 tvättmaskin som slutat fungera. När vi körde den sista gången så hade den flyttat sig ur sitt lägga, jag misstänker det hände när den centrifugerade.

Trumman snurrar inte och den fyller inte på vatten. När vi startar maskinen så låter maskinen som vanligt men det händer ingenting
. IMG_0456.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

jag har tagit av toppen på maskinen. ljudet när vi startar maskinen kommer härifrån.

Någon som varit med om likande och har en idé vilken del som behöver bytas. Eller är det lika bra att inse att maskinen gjort sitt?
 
Misstänker att ett/flera drev/kugghjul i programverket har gått sönder.
 
V vbg-1 skrev:
Hej

vi har en gammal Miele hydromatic W 701 tvättmaskin som slutat fungera. När vi körde den sista gången så hade den flyttat sig ur sitt lägga, jag misstänker det hände när den centrifugerade.

Trumman snurrar inte och den fyller inte på vatten. När vi startar maskinen så låter maskinen som vanligt men det händer ingenting
. [bild]
jag har tagit av toppen på maskinen. ljudet när vi startar maskinen kommer härifrån.

Någon som varit med om likande och har en idé vilken del som behöver bytas. Eller är det lika bra att inse att maskinen gjort sitt?
kolen i motorn?
 
B Bill Algö skrev:
kolen i motorn?
Kolen i vilken motor? Den på bilden?

TM fyller inte på något vatten heller.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.