G
Hej,
Jag skulle byta ut nedre värmeelementet i Ikea-ugnen.
När jag öppnade bakluckan såg jag det var sot på kablarna. Ska det vara såhär?
Det verkar också vara ett hål i ugnen och när jag fotade från insidan såg det ut som en termometer? Det i sin tur leds genom ett hål i ugnen. Kan man ha ett hål i ugnen utan tätning?
 
  • PXL_20260607_142858808.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260607_142510851.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260607_142707063.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja, inget av det du ser är väl brännbart så visst kan man ha ett hål för termometer även om det inte är hundra procent tätt..

Lossa kablarna från sitt buntband så hänger dom fritt och du har löst problemet med dålig design..

Det kan ju lika gärna vara rök/fett från det du tillagar inne i ugnen som fastnat på kablarna...
 
  • Gilla
Bill Algö
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.