Hannuse
Hannuse: [citat] Jag kör utan deras gateway, kopplar den direkt mot Homey med Zwave.
3 svar · 957 läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Det verkar ju onekligen smidigt om man vill bryta bort allt på en säkring, enkel installation!
11 svar · 5,8k läst
jbr
jbr: [citat] Jag har personligen svårt att avgöra om LKs ventil är identisk med diverse kinaventiler men jag ska villigt erkänna att jag är ytterst lite bevandrad i metallurgi... 😉 Det är för övrigt inte helt okänt att det tillverkas både det ena och andra som avger olämpliga substanser. Rätt eller fel, men jag valde att betala för det aktuella varumärket och litar därmed på det i
27 svar · 1,7k läst
·
Hannuse
Hannuse: [citat] Arlo skulle jag säga. Ansiktsigenkänning vet jag inte om det finns någon kamera alls som kan uppfylla, men väl vad det är för typ av objekt, till exempel människa, djur, fordon mm. Klarar 3-6 månader på batteriet beroende på hur man ställer in den. Wifi, så enkel att montera. Jag är oerhört nöjd med mina.
3 svar · 1,8k läst
WaldenWoods
WaldenWoods: [citat] Precis så, ja. I en villa blir det ju ändå inte trångt på någon av linjerna.
8 svar · 1,9k läst
·
M
micklen: [citat] Är väl inte reel sensor utan kamera som läser av?
9 svar · 3,4k läst
·
R
Real-House: [citat] Ja det ser ut att finnas en komplett installationsmanual. Har inte hunnit läsa igenom den än. Men en blir nog att man skruvar fast allting på en träskiva och provar så att allting fungerar.
7 svar · 810 läst
·
Hannuse
Hannuse: Sonoff har en Zigbee sensor som klarar -40 grader, och den har en extern mätprob, så det är väl en del av anledningen att den fungerar i ett brett mätområde (jag har min till bastun). En annan lösning kan vara att skaffa en väderstation som kan integreras i smarta hemmet. Jag har en Netamo, och den fungerar utmärkt. Utomhusgivaren klarar minst 42 minusgrader, även om specen sägar
7 svar · 664 läst
Vispen74
Vispen74: En ny erfarenhet I natt. Vaknar avlarmat, Ajax säger att det larmats av genom upplåsning, men alla fyra behöriga har sovit då. Vad händer? Någon mer som haft spök-avlarmning? [bild]
1 svar · 1,7k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Det var väldigt trångt i denna apparatdosa så kan varit så att pucken legat i kläm och tagit skada av det men ändå märkligt tycker jag.
2 svar · 606 läst
M
mpostma: Ett tillägg: Dokumentet med alla modbus registrar går inte att hitta med original länken: Man har tydligen ändrat något på direktlänkar. Gör man en sökning så dykder det upp: https://www.flaktgroup.com/se/sok/?q=%22rs+485%22&documents=1 Själva dolumentet heter tydligen: Modbus RS 485 Teknisk instruktion (engelska)
11 svar · 5,0k läst
T
Torpar-Åsa: [citat] Ja vi har tänkt att det kan vara det! Bra att få det bekräftat. Vet du om de går på batteri eller el?
4 svar · 543 läst
·
D
dcarlsson9: [citat] Vill alltså kunna öppna med kod/telefon/vadsomhelst (sista utväg nyckel) från UTSIDAN. Glömde skriva med det i min frustration.
1 svar · 419 läst
·
aspa-hasse
aspa-hasse: Du måste ha adminkoden och då slår du på keypaden *8 adminkod sen 022 för att gå in på systemoption 10. Där är det option 7 ”trouble beeps are silent” som ska ändras till ON. Du bläddrar till rätt option med piltangenterna, ändrar med * och sparar med #.
4 svar · 1,5k läst
·
T
thesutex: Träd kledningen är behandlad med jernvitrol och sprött som fan, vågar inte bryta bort plank 🙈
11 svar · 860 läst
·
O
Olof79: Var glapp i tempgivaren, vickade lite på toppen på den så hittades den direkt. Tack för hjälpen.
2 svar · 1,0k läst
·
K
knightjocke: [citat] Tack, det visste jag inte. Har iofs bara sett strömtrafoinstallationer som mäter varje fas för sig och nu fick jag en förklaring till det. Tänke på enfas-varianten och att resultatet såklart inte blivit 100%. Men då glömmer vi det.
6 svar · 1,1k läst
C
claes_h: [citat] Jag tänker också så, och att göra en förlängningsspak känns som det borde funka
13 svar · 1,1k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Molly håller om du gör en korrekt montering av dem. Tråkiga hål att laga senare. Metoden med en ”offerskiva” är bättre. Plywood 18 mm eller något planhyvlad 21x118-143. Det du skall tänka på är att denna skiva kan klibba fast i väggfärgen. Lägg ett lager lumppapp mellan skivan och väggen och skruva sedan upp skivan i reglerna med vanliga smala försänkta träskruv typ 5x70-80.
1 svar · 469 läst
mexitegel
mexitegel: Nu börjar det dra ihop sig och jag tror jag har hittat en så clean lösning som möjligt; 1 st 4G WIFI-router, Ubiquiti Mobile Router Ultra för att lösa kommunikationen I en mindre DIN-kapsling sätter jag följande: * Switchat nätaggregat 12V som även matar WIFI-routern via 4-pin ATX-kontakten (Så slipper jag en usb-matning) * Shelly plus UNI som kopplas till två trådade flottörbrytare
12 svar · 1,1k läst
K
knightjocke: [citat] Jag tror du behöver en brytare som växlar mellan respektive signal. Så att man kopplar över till det manuella vredet. Det finns vissa Zigbee-prylar som kan kopplas direkt och då pratar med varandra när kontrollern är nere. Men vet inte exakt vilka features man ska leta efter i prylarna för att det ska fungera. Jag övervakar och får en notis på mobilen när mitt Zigbee inte
4 svar · 1,1k läst
·
B
bergquist: [citat] Om jag väljer köra deckare istället för mig agne [citat] Om jag väljer köra färre deckare, hur fungerar då skal-larm på kvällen för det är väll endast magnetlarmen som är igång? Ska jag även tänka på det i samband med när jag räknar antal [/QUOTE] Dk
17 svar · 8,7k läst
G
gmogmo: [citat] Troligen inte. Då fanns bara verisuremodulen. Vet att många styr Doorman via home assistant. Ingen aning om vilken modul de använder då.
5 svar · 5,3k läst
B
bumpas: Tack, ska se om det finns något ställe som jag inte tittat på än.
2 svar · 1,2k läst
F
Frick: Okej, det verkar som jag svara själv 😊 Efter en del sökande på nätet och diskuterande med Microsoft Copilot så kom jag fram till att jag behövde skriva ett script för att fixa detta. Jag kan ganska lite om kodning men klarar mig för husbehov, men döm om min förvåning, Copilot är mycket bättre än mig på programmering, vi blev riktigt bra kompisar 😊 Så skall Du koda ett script
1 svar · 709 läst
·
B
blork: Har lagt upp en högt i rummet och den har inte varnat än så länge iaf. Får prova det en vecka. Lämplig placering blir nog centralt i taket.
3 svar · 1,1k läst
·
tommib
tommib: Spänning på, ventil öppen. Ingen spänning, ventil stängd.
28 svar · 2,4k läst
·
E
etompau: [citat] Montera det i något isolerat utrymmen, ex. klädkammare/garderob kanske? Är det ett externt nätaggregat som surrar? Kolla märkning aggregatet och köp något annat fabrikat.
4 svar · 663 läst
ama3282
ama3282: Jag har tänkt montera automatiska mörkläggningsgardiner i vårt TV-rum. Jag har 3 fönster och tänker mig att styra alla 3 med en fjärrkontroll. IKEA har ju men jag tycker de känns lite klumpiga. Har någon här några erfarenheter som kan hjälpa mig vidare.
0 svar · 481 läst
S
sdlfkjlsdf: För Somfy skaksensor så står det precis så, när batteriet är lågt så drar den in markisen efter 20 minuter som en påminnelse. 🙂
4 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.