Hej vi ska renovera kök och har en Zero vision som står i vägen. Verisure ska tydligen ha 1300kr för att montera ner den och flytta ca 20cm. Jag tänker inte betala den summan för att flytta komponenten 20cm. Är det någon som har flyttat på den själv? Det går inte att sätta den i renoveringsläge i appen.

• Vit rörformad Zero vision-enhet monterad på väggen i ett hörn, diskuteras i samband med köksrenovering och flytt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D DS47A skrev:
Hej vi ska renovera kök och har en Zero vision som står i vägen. Verisure ska tydligen ha 1300kr för att montera ner den och flytta ca 20cm. Jag tänker inte betala den summan för att flytta komponenten 20cm. Är det någon som har flyttat på den själv? Det går inte att sätta den i renoveringsläge i appen.
Njau ett besvärligt fall och ZeroVision är ju ett mer avancerat inbrottsskydd

Verisure är ju mycket tydlig angående detta
https://www.verisure.se/support/renovering

Om ZeroVision
https://www.verisure.se/hemlarm/produkter--tjanster/zerovision

Sen kan den då bara aktiveras via larmcentral men om du "kan själv" så kan ju något inträffa under flyttningen.

D DS47A skrev:
Edit: gick bra med att säga att vi ville säga upp larmet så blev det helt plötsligt gratis

• Gilla
  • Haha
stigarn och 5 till
  • Laddar…
D DS47A skrev:
Edit: gick bra med att säga att vi ville säga upp larmet så blev det helt plötsligt gratis
Låter lovande. Sambon överväger att säga upp larmet om de ska ha ca 2600 för att tillfälligt montera ner/sätta upp den när vi ska tapetsera om 😅

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.