15 634 läst ·
20 svar
16k läst
20 svar
Verisure efter Uppsägning - Vad gäller?
Tobias95g skrev:
Någon som kan uppdatera hur det gick? Kan man köpa upp larmet efter 5 år och köra safeland istället ?A albatorsk skrev:
I slutändan fick jag säga upp abonnemanget men kunde behålla appen/fjärrstyrning, så för min del är den enda skillnaden att om larmet går så går det inte till någon larmcentral. Jag får helt enkelt själv agera på det.I Imad Budak skrev:
Jag har dock förstått att sen knappt ett år tillbaka (andra halvan 2024?) så har Verisure ändrat sin tjänst och det är inte längre möjligt att köpa loss sitt larmsystem och fortsätta använda appen. Det går således inte att koppla det till Safeland.
Skulle de få för sig att strypa även min åtkomst till mitt larm genom appen så åker skiten på tippen, och det blir till att sätta upp ett annat larm som kan fjärrstyras men inte har någon månadskostnad.
Exakt, fick det svaret av både Verisure och Safeland att det inte gick att koppla sitt larm till safeland efter att man köpt ut sitt larm.A albatorsk skrev:I slutändan fick jag säga upp abonnemanget men kunde behålla appen/fjärrstyrning, så för min del är den enda skillnaden att om larmet går så går det inte till någon larmcentral. Jag får helt enkelt själv agera på det.
Jag har dock förstått att sen knappt ett år tillbaka (andra halvan 2024?) så har Verisure ändrat sin tjänst och det är inte längre möjligt att köpa loss sitt larmsystem och fortsätta använda appen. Det går således inte att koppla det till Safeland.
Skulle de få för sig att strypa även min åtkomst till mitt larm genom appen så åker skiten på tippen, och det blir till att sätta upp ett annat larm som kan fjärrstyras men inte har någon månadskostnad.
Efter 5 år är larmet ditt utan kostnad, så var det för mig i våras iaf. Men tidigare kunde man köpa loss appen för några hundringar för att komma åt komponenterna utan uppkoppling. Det går inte idag.I Imad Budak skrev:
Jag blev t.o.m lovad för ett år sedan att få appen frikopplad gratis.
Jag anmälde dom till ARN och krävde återbetalning av det belopp jag betalade när jag köpte larmet, då Verisure frångott det som gällde vid köpet, och att löftet om gratis frikoppling sveks, vilket säljaren använde som argument, att det skulle gå att köra larmet utan uppkoppling via deras app.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur återställa golvvärme efter delvis uppbrutet golv ??
El -
Letar efter en köksfläkt med 24/7-funktion
Ventilation -
Verisure - Vilken uppsägningstid gäller?
Juridik -
Otovo skickar straffavgift efter uppsägning – undvik!
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Stämd för kontraktsbrott efter uppsägning av kontrakt?
Juridik