T
Hej,
Håller på med en integration av LandisGyr E360 och noterar att jag inte får information om vad mina solceller levererar, den informationen har jag i mitt andra system från Solaredge modbus.
Kan jag inte få den info från solcellerna via E360 eller måste jag gå via converter-integrationen?

K
T turbo100 skrev:
Hej,
Håller på med en integration av LandisGyr E360 och noterar att jag inte får information om vad mina solceller levererar, den informationen har jag i mitt andra system från Solaredge modbus.
Kan jag inte få den info från solcellerna via E360 eller måste jag gå via converter-integrationen?
Jag tror jag har en sådan mätare. Det står iaf LGF5E360 i infon jag får på P1-porten och nätägaren är eon. Jag får ett värde som är export, så det borde du med få. Men eftersom jag inte har solceller, så är det alltid 0.

LandisGyr kan bara mäta vad du importerar/exporterar från nätet, vad solcellerna producerar kan den inte mäta eftersom den inte vet vad hushållet förbrukar. Exporten är ju solcellernas produktion minus hushållets egna förbrukning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.