Har haft stor Verisure installation i snart 5 år, och planerar att anmäla friköp, vilket måste göras innan avtalet löpt ut. För att behålla oss som kunder erbjöd de en sänkning av månadskostnad från 800:- till 600:-. Fortfarande på tok för dyrt då vi snart äger prylarna.
Fråga: Vad är det som inte fungerar om man avslutar avtalet?
Om det bara är utryckning och deras monitoring, så är det en no-brainer att säga upp helt. Dvs att appen larm och app notifiering fortfarande funkar.
Tacksam för svar, och säkert av intresse för alla som inom snar framtid har haft ett avtal på 5 år!

• Gilla
puttrix
  • Laddar…
Är snart där och gräver jag med. Har läst alla trådar i forumet om ämnet men det är ingen som svarat på just denna fråga. Har även sökt på google men hittar inget relevant.
Hoppas någon vet något eller om du själv kommer fram till något.

• Gilla
puttrix
  • Laddar…
Jag har en liknande fundering i ämnet.
Är alla detektorer och cantralapparaten låsta till det konto som man har till appen?
Anledningen till att jag undrar är för att jag har ett komplett larm med en massa magnetkontakter, rörelsdetektorer/kameror och branddetektorer som jag monterat ner och lagt i en kartong.
Tänkte om dessa är värdelösa eller om de kan användas av någon annan som vill utöka sitt larm.
(jag har ingen tillgång till förra ägarens login eller app)

Pratade precis med Verisure om just exakt detta, och fick följande besked:

1. Appen kommer att sluta fungera. Det går inte längre att "köpa appen" för en engångskostnad på 1500:- som de erbjudit tidigare.
2. P.g. punkt 1 så kommer du inte att kunna få någon notis om larmet går. Du måste vara hemma och höra sirenen för att veta att larmet löst ut.

Jag ska ringa dem igen senare idag, för det låter helt tokigt. Hur ska man kunna veta om ett batteri behöver bytas i en sensor om man inte kan övervaka dem?

Fick samma besked efter ett nytt samtal där jag pratade med en annan person på Verisure kundtjänst; om man säger upp larmtjänsten och friköper larmsystemet så går det ej att använda tillsammans med deras onlinetjänst, d.v.s. appen eller mina sidor.

De meddelade mig att vi kunde köpa loss appen för engångssumma på 1500kr

Malte Maj Malte Maj skrev:
De meddelade mig att vi kunde köpa loss appen för engångssumma på 1500kr
Jag frågade specifikt om det och båda personerna jag pratade med sa att de inte erbjuder den tjänsten längre.

De bekräftar att det funkar bra mot 1500:-

• Kundservicechatt om en app, självövervakning, engångskostnader och tjänstebekräftelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Tack. Man blir ju minst sagt förvirrad av alla olika besked. Får man fråga hur länge sen du sade upp larmtjänsten?

Har inte sagt upp den än - inväntar att göra det tills i maj då det är 90 dagar innan tjänsten går ut

Verisure chatten funkade väldigt bra och de svarade på en gång

Tack för all info! Jag ska kontakta dem igen imorgon. Tråkigt bara att behöva göra det tre gånger. Jag undrar om det är många som säger upp sin tjänst nu med rådande ekonomiskt läge, och Verisure är inne lite i panikläge för att inte tappa kunder.

Nu har jag pratat med dem igen, och efter en uttömmande chattkonversation där det bekräftades att det gick bra att säga upp larmet men behålla onlinetjänsten (mot en engångskostnad på 1500kr) så ringde jag dem och nu gick det helt plötsligt bra över telefon också.

Jag förstår att folk kan bli lite frustrerade när de pratar med Verisure.

Tycker ofta det är så här med kundtjänster i dom flesta branscher. I chatten verkar allt gå hur bra som helst men om man ringer blir det betydligt krångligare.

A albatorsk skrev:
Tack. Man blir ju minst sagt förvirrad av alla olika besked. Får man fråga hur länge sen du sade upp larmtjänsten?
När fick man samma svar från två olika personer på en kundtjänst?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.