Cheesus
Cheesus: [citat] Tveklöst på! Kan man undvara julshopping så gärna för mig...:)
27 svar · 2,5k läst
N
Nonkan: Lite sent nu kanske, men börja med att spänna vajern till dödmansgreppet lite. Nya tändspolar går i princip aldrig sönder, det händer men det är andra fel som är vanligare. Borde gå att få tag i begagnad spole, kolla med någon som servar Partner i närheten, det skrotas ganska många nästan nya klippare p.g.a krokiga motoraxlar som just det märket drabbas ganska frekvent av.
5 svar · 1,2k läst
·
B
bilarebob: Har en B&D CD602. Har använt den flitigt och varit nöjd. Sedan har jag gjort misstaget att läsa om cirkelsågar på byggahus.se och därefter börjat dregla på nya bättre saker. Min CD602 väger 4.65kg (vägt med fisk-våg), vilket i jämförelse med andra "litte bättre" sågar känns blytungt! Har sågat en hel del spikläkt och då gör det ont i handen efter några bräder, jag tror det
6 svar · 3,2k läst
Raskus
Raskus: Man kan tycka det, men min Sony bilstereo var tillverkad i USA, för USA, den gick inte ställa om.
35 svar · 7,8k läst
H_L
H_L: När du beskriver den uppblåsbara dörren kommer jag att tänka på en luftmadrass. Det finns ju lite tjockare och bredare varianter av luftmadrasser som kanske skulle kunna funka att pressa in i öppningen. Fast man skall väl ha en väldig tur om man hittar lämpliga mått... Nåt liknande denna tänkte jag på: http://www.rusta.se/extrasang_193x122x23_cm_p95511017.html Men som sagt. Lägre
3 svar · 1,1k läst
W
wespa: absolut värt att fixa själv i alla fall. gå in på claesohlsons sida och till motorsågen, scrolla längst ner så har du alla delar där till trevliga priser, bränslefilter 34:- sågen i sig är inte sämre än en partner.
7 svar · 6,4k läst
F
Fsve: Woodies DIY, finns ett gäng i Dublin. Men förvänta dig inte att göra några klipp.
1 svar · 916 läst
D
danielr112: Vi har byggt egna krokar till bla bilar och besiktigat med. Den siste vi gjorde vägrade besikgningsmannen att tro att den var hemmagjord. Dvs hållaren.. (Dragkroken köpt från någon bil och sedan gjorde vi infästningen) Och gör man arbetet snyggt på vagnen så behöver det nte synas att det är gjort. dvs gör man ett bra och korrekt arbete så finns det ingen oro. En vettig besiktningsman
16 svar · 17,3k läst
H
holyanna: [citat] Tack för tipset! Ett arbetsbord av den typen verkar högintressant, särskilt om det går att plocka isär. Men bordet i länken, är det inte risk att det blir rätt instabilt och står och rickar?
93 svar · 19,9k läst
·
CCPusher
CCPusher: Var där för någon vecka sedan och noterade att de sålde ut sina MacAlister produkter, lite trist tyckte jag eftersom jag har varit småsugen på deras elhyvel. Noterade också att de har tagit in ganska mycket Einhell maskiner, Einhell tillverkar akvariepumpar och filter i min värld. Nåja... Idag var jag där igen och såg att de har fått in MASSOR med Ryobi maskiner. De hade ett stort
0 svar · 4,0k läst
phl
phl: Tyvärr tror jag bara det är önsketänkande raveper ;) För övrigt var jag oxo tvungen att testa HN:S skitkexfräs. Köpte, öppnade paketen, drog och slet lite i den och lämnade tillbaka den när jag hade vägarna förbi...
10 svar · 3,1k läst
ClasseClas
ClasseClas: Här: http://www.byggahus.se/forum/246701-post9.html Thor-Sten var namnet.
13 svar · 7,1k läst
M
Magnus i E-tuna: http://www.balstaslapet.se/index1.html
24 svar · 9,9k läst
W
wespa: Fördelen med Claesohlson är faktiskt att de har reserdelar till de flesta maskiner. Jag köte Tex. en vinkelväxel till cotech slytrimmer som passade rakt av på min Husqvarna 24R från 90-talet som Husqvarna INTE har reservdelar till längre. Strax över 500 för en komplett vinkelväxel är nästan gratis. har även haft en Cotech elkedjesåg som är den bästa jag haft och som var dolt
5 svar · 6,0k läst
phl
phl: [citat] Nu var det ju inte så att jag valde och vrakade utan tog första bästa. Dock är där vändskär i den. Kuttern är tillverkad av tyska Weinig och skären fästes med deras fästsystem Centrolock. Bara att föra in skären från sidan och spänna med två insexskruvar. Skären går att vända en gång innan man kastar dem. Trevligt eftersom där är fyra skär på kuttern, inte kul att
34 svar · 15,3k läst
C
calle336: Hej hej ja fel av mig de e veven till planbordet som saknas :) Å japp riktbordet höjs å sänks också men med en spak som sitter fast i maskinen :o) Oki luna får snoka fram nån sån här i krokarna
5 svar · 2,7k läst
P
Anonymiserad 23608: Det har inte blivit någon jigg för min del än, och den här gången kommer jag nog att vända mig till ett snickeri och låna en pelarborr.
16 svar · 27,6k läst
·
P
Peter_K: Visst det är säkert bäst men då pratar vi helt andra pengar plus en mindre ombygnad av elsystemet.
37 svar · 29,1k läst
FredrikR
FredrikR: Jag har inte saknat laser på min 10SD, däremot är den som andra nämnt småtung att släpa runt på. Numer står den uppställd på en och samma plats i det snart färdiga garaget. :) GTA3700-bordet är stabilt men ändå lätt att flytta med sig.
6 svar · 1,5k läst
gadeberg
gadeberg: Fixat
1 svar · 789 läst
B
Binesh: Eller är det någon som har förslag på vart jag kan vända mig? Någon bra yrkesbutik i Stockholm och dess omnejd med bra utbud och kunnig personal?
1 svar · 3,4k läst
T
Tossegubbe: [citat] Ett tips bara.. Kolla direkt med tillverkaren som gör dom till återförsäljaren. Kan nämna att Weltec i åmål tog 3k för samma kapell som återförsäljaren tog 12k för..
9 svar · 12,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Tja, i min maskin sitter det 127mm långa bits och det duger inte med 120mm eller 130 mm heller, typ. Så det är ju inte bara att ta ett annat från verktygslådan direkt. :) Om det alls finns att få tag på i pz2, så innebär i vilket fall att avbryta arbetet och i mitt fall 8 mils körning innan jag har ett korrekt bits i min hand. Då är det enklare för mig att nöja med att köra
17 svar · 8,5k läst
·
L
Logiman: [citat] Slangen er helt vanlig plast som på alto sine, bare lengre. Fungerer helt fint til den prisen støvsugern koster. Festool har vel kevlarslang eller? :p
15 svar · 10,4k läst
Daniel_N
Daniel_N: Oj, det är jag som stavar lite illa. Inget illa menat Mikael!
44 svar · 4,6k läst
MathiasS
MathiasS: Jag köpte en begagnad GTS10 i somras. Nu har jag hunnit använda den en hel del och kan dra några slutsatser. Min maskin har av någon klåpare utrustats med någon typ av motorskydd i form av en säkring. Det är säkert inget fel på säkringen men utförande lämnade en del övrigt att önska.... Jag har gjort många långa vinklade kap mest i blött tryckt virke men även en del gamla
15 svar · 2,6k läst
F
frohike: Ett tips är just att köpa trafo från just England då priserna för kraftiga versioner är helt i en annan klass än här i sverige.
15 svar · 7,8k läst
D
pingvinlakrits: PS Tack Kent för tipset, det fungerar bra. :)
21 svar · 7,2k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Detta problem är mätbart med min 3 m skena (Festool). Jag upptäckte det första gången när jag skulle kapa en 200 mm bred "remsa" från en fullstor skiva (2440 mm), och har konsekvent fått samma resultat vid senare tillfällen. Sågade först av kanten på skivan då den var lite kantstött, vände sedan skenan 180 grader och mätte in noga. I ändarna där jag mätte blev remsan
13 svar · 6,9k läst
snickarboden
snickarboden: Ejca är riktigt bra och de mindre modellerna används en hel del i slöjdsalar. Jag föredrar trefasmaskiner eftersom de har lite mer kraft och de äldre gjutna maskinerna tycker jag är trevligare att jobba med. Prova den innan köp så ger det sig nog, helst med en ny klinga i eftersom klingan är extremt viktig.Då märker man även hur bökig/enkel den är att justera in. /Kent
3 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.