Daniel_N skrev:
Eller ännu hellre, speciellt i detta fallet när man inte vill slå, slipa ett lite hål med diamanstift i dremeln.
Jag trodde att vi hade fastställt att det heter "Dremla"
 
På grund av de senaste 700 årens maligna mutering av det svenska språket är min ambition att så långt möjligt undvika att i min vokabulär införliva ord som inte finns att läsa i den senaste tryckta versionen av SAOL.

Alltså inget "dremlande" för min del. Någon ***** ordning ska det vara i ett forum!

;)
 
Om vi bara börjar använda ordet så kommer det in i SAOL förr eller senare, jmfr "googla"
Dremla,
Dremla,
Dremla...
 
Dremla och fickla så är det bara.

När forskare om 100 år pratar om denna tiden och tiden innan så är det PREdremel och POSTdremel.

När väl 1900talsmänniskan lärde sig dremla så kom utvecklingen in i ett ytterst expansivt skede.....
 
Borra ett hål av lämplig storlek, slipa en trekant på en lagom härdad axel driv i den du måste ha slipat nyckelgrepp på den också så brukar det inte vara något problem att lossna avdragna skruv.
 
Dremla,
Dremla,
Dremla...
 
Dremlat
Dremlar
Dremla
 
Hej igen

Tack för alla svaren.
Jag har inte hunnit pela med den och idag blev det ett akut nyinköp av maskin.
För den som vill ha en billig makita ls 0714 att pela med är välkommen att pm:a mig.
Jag hann ta reda på vad en ny axeltapp skulle kosta.Ca 200 kr.Om detta skulle behövas.
Klingskyddet är också historia så den är ju inte helt säker att använda.
 
Det var länge sen mikael_n förutspådde detta...:)

Vad blev det för maskin istället?
 
Jag har nog blivit lite smittad av allas eviga tjat om Bosch gcm 8.Så jag var tvungen och prova denna modell.

Den verkar bra.
Mycket lugnare gång iaf
 
Redigerat:
Daniel_N skrev:
Det var länge sen mikael_n förutspådde detta...:)
Ha ha... Jo han hade ju rätt..Det var faktiskt den åtminstonde trevligaste lösningen på det hela.
Jag har just vaknat upp från svininfluensan och då måste man få unna sig nåt. Kanske var det den högergängade grisapitten som smittade mig.Vem vet???Jag kunde ju lika gärna ha
dött utan att få ,,,,som alla uttrycker det "känna och klämma" på maskiner mer.
 
Daniel_N skrev:
Det var länge sen mikael_n förutspådde detta...:)

Vad blev det för maskin istället?
Nu är jag helt lost. Vad hade mikael_n förutspått? Länk?
 
mattiasp skrev:
Nu är jag helt lost. Vad hade mikael_n förutspått? Länk?
Inlägg 22
 
Jaha, Mikael_L. Det hade jag ju sett.
 
Oj, det är jag som stavar lite illa. Inget illa menat Mikael!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.