Hej!

Någon som har något konstruktivt att säga om denna cirkelsåg? Jag ska köpa cirkelsåg nu och är lite i valen och kvalet. Man hör ju en del synpunkter på B&Ds grejer, själv har jag t.ex. Bosch (grön) borrmaskin som hittills gjort ett bra jobb. När jag köpte Boschen stod jag mellan en Bosch och en motsvarande B&D men föll för Boschen för att den kändes bättre i anden. En av anledningarna till att jag nu fastnade för B&D CD601 är priset, det ska jag inte sticka under stol med (499SEK just nu på Järnia), men är den något att ha? Andra rekommendationer för maskiner som inte kostar skjortan (under 2000SEK)?

Hur funkar det med riktskena/rätskiva, finns det någon att koppla ihop med eller får man köra plankvarianten?

Alternativen är väl Bosch, har kikat på både blå och grön serie, men vet inte alls...

Redigerat:
Det er en enkel liten maskin. Fungerer sikkert, alt ettersom hva du skal bruke den til. Skinne får du vel neppe til den, med mindre wolfcraft sin nye universalskinne passer.

Om du kan gå så mye opp som 2000kr kan du vel Blå Bosch GKS55 også.....

Tack för tips, är dte fler därute som har synpunkter? Tar tacksamt emot:)

Finns den här: Cirkelsåg GKS 160 1050 W på Jula för 1799:-, det är garanterat ett bättre köp. Annars en Makita på 1200W, kan också vara värd övervägande för 1999:-. Minns inte om GKS 160 passar till skenan, men det är lätt att kolla.

Har nu köpt en blå bosch GKS 55 och är tvärnöjd. Lätt, skön och ganska tystgående om man jämför med andra maskiner jag har använt. Nu ska jag bara inhandla skenor så kommer allt gå som en (rak) dans:)

Kvalitet lønner seg. Den vil du få glede av i lang tid ;)

Har en B&D CD602. Har använt den flitigt och varit nöjd. Sedan har jag gjort misstaget att läsa om cirkelsågar på byggahus.se och därefter börjat dregla på nya bättre saker. Min CD602 väger 4.65kg (vägt med fisk-våg), vilket i jämförelse med andra "litte bättre" sågar känns blytungt! Har sågat en hel del spikläkt och då gör det ont i handen efter några bräder, jag tror det har att gjöra med vikten inte sitter helt optimalt på sågen.

Jag skall snart upp på taket och såga upp gammat asfalttäckt-platt-tak, ett arbete i ganska trångt utrymme. Där kommer det att behövas grejer som funkar bättre och är lättare, egentligen en fråga om säkerhet.

Alltså, hobbysågning/lägga lite golv mm., så funkar CD601 helt ok, men skall den användas lite mer så sikta på nått bättre.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.