Verktyg & Maskiner
Nimajneb: Här hittar du synpunkter http://www.google.com/cse?cx=014162215996734756651%3A7fawnt-kzca&ie=ISO-8859-1&q=domino&search_query_hidden=S%F6k+p%E5+Byggahus.se
roli: [citat] Bara att hitta det man söker i butiken är ett företag i sig........... Tacka vet jag C.Os och Biltemas system där man kan söka på artikelnumret och få en hyllhänvisning.
FredrikR: GTA3700 är finfint, när jag handlade det för dryga 2år sedan kostade det nästan lika mycket slantar som man kan hitta en GCM8S för nu om man har lite tur. :) Jag ångrar på inget sätt köpet dock.
Mr Handyman: Antar att någon återförsäljare kan ta hem dem, eller hur menar du? Hittar du ingen ÅF? Görs inte sågen längre? Ring förresten runt till Cramo eller vad de heter nuförtiden och kolla, de kan ju faktiskt ha sånt liggande löst, om sågen gått sönder, blivit snodd etc.
Paul-Staffanstorp: Skulle varit väldigt intressant att få se det kvittot på 3500:- inkl. moms där det dessutom ingår en extra klinga, en 140-skena, en 80-skena, väska för skenorna och tvingar....;) Nyligen har de haft kampanj på sågen inkl. 2st 1400 skenor för om jag minns rätt 4500-5000:- +moms...
ceson: Jag har resonerat så också, men hoppades på att någon gjort detta byte och vet att det fungerar.
rog_ohl: Är det någon som har fått erfara att manometrarna på gassvetsens reduceringsventiler kärvar/visar fel? Jag får knacka på dem för att få nått "kanske"-värde på dem, den för arbetstrycket på oxygen har helt gett upp verkar det som, den visar inget längre hur man än knackar på den Någon som vet hur man kan gör med dem, går det rengöra manometrarna, eller är det bara att leva
Lostorp: Jag gjorde det enkelt för mig, köpte Biltemas kompressorolja när jag ändå var där i annat ärende. Har bytt två gånger på fyra år i min Harald Nyborg-lompressor på 2.5hk, en gång efter kanske 10-15h och en gång förra sommaren. http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=852&iItemId=82872
Lagavulin: Funkar alla så att man lägger smygvinkeln i sågen och skjuter klingan mot en av "armarna". Mao inget trixande med skalan. Mvh lite för mycket Lagavulin i går kväll :-))
Martin_B: [citat] Men va I hela...... hur kunde jag blanda ihop det!?!? Nu när jag läser igen, så blir allt klart. Du har helt rätt. Jag blandade ihop de två namnen! ...Men då kanske jag inte var den enda som blandade ihop dessa, då priset ifrågasattes vid flera tillfällen. Men alldeles riktigt, om det var K-Rauta som hade 25% erbjudandet och Bauhaus prisgarantin + 12% av på det, så stämmer det
bigsnucke: Jodå, jag läser det mesta jag kommer över på min lediga tid... Men för en som precis har fått sin första fräs tror jag en enklare förklaring och sedan praktik är bäst. Jag dreglar över många podsändningar m.m. men jag tar dem med en nypa salt. Skulle man ex. köra en dag som de legendariska gubbarna på router workshop, skulle man ha grav dammlunga och korta fingrar... Läser man
Mr Handyman: Så betryggande! Påminner mig om 342 liknande högar här hemma...
Daniel_N: Jag tror att denna tråd har nått vägs ände. Har du en annan åsikt så skicka mig ett PM och förklara varför tråden bör låsas upp igen.
swemax: [citat] jag hade ställt min på ett >2m högt plank å den rasade rätt ner i asfalten utanför inga sprickor eller andra problem, går fortfarande som en klocka så den e tåligare än den ser ut
nomis: Har en Hilti WSC 255. Kom över den på auktion, annars hade det nog blivit festool. Fungerar helt OK, men är lite klumpig precis som Fredrik skrev om nästa storlek, WSC 265. Klumpigheten är nog jämförbar med Festool, dvs. inget man har med sig på tak för att kapa läkt. Sänksågning fungerar ganska bra, klingan sänks med en vridande rörelse som Festool, men Hiltin saknar fjädrarna
Anonymiserad 23608: Är det någon här som har jobbat med denna kakelsåg? Jag funderar på att köpa en, men det vore intressant att höra om den är så bra som den verkar? Fördelarna som jag kan se är justerbordet och anhållet, motorstyrkan som är nästan tre gånger högre än på min Briccolina samt den bättre arbetsställningen och uppläggningsytan. Jag är väl mest nyfiken på om den blir slabbig att
BM: [citat] Makita har har tagit över detta själva sen nåt år tillbaka, håller till i Sollentuna. Inte för jag tror det innebär nån större skillnad vad gäller garantiärenden eller priser. Eventuellt kommer de också starta egen serviceavdelning utöver/istället för deras befintliga nät av anlitade serviceverkstäder.
josa100: Importerade ett lass bosch blå med 10.8v och 12v batterier. Jag fick då tre laddare av precis samma typ. Jag kör med en transformator men man blir ju sugen på att försöka modifiera någon laddarna så man kan köra direkt på 240v. Någon som har några ideer?
Logiman: [citat] Stemmer det som sies over her at stikksagbladenes u og T fester omtales som bosch feste osv ettersom hvilke som tok de i bruk. Det er fortsatt ikke umulig at biltema sine stikksagblad er fra bosch fabrikken. De fleste fabrikker kan lage alt mulig på spesifikasjoner.
Consensus: Vad ni krånglar till det. Lossa på hjulbultarna så att de sitter glappt. Rulla iväg med bilen och tvärnita. Lyft och skruva loss. Lätt som en plätt!
Tossegubbe: Nej då är det ju dags för dom nya litiumpolymer maskinerna ;)
Trolluddaren: Hade samma undran 15 oktober 2009 och fick via Byggahus ett snabbt och användbart svar, mycket praktiskt!
HaendigeHerrn: Har du provat här? http://www.scheppach-shop.de De säger att "Ausländische Kunden sind bei uns herzlich willkommen, denn wir liefern weltweit!" dvs "utländska kunder välkomna, vi levererar världen över"
Nimajneb: Första hus -> första katt -> kattmat -> konservburk -> saknar snabböppning -> KONSERVÖPPNARE! har den en flasköppnare i ena ände så är det en fullträff.
niklasc77: Själv köpte jag mm-hylsor via Boschs reservdelsservice i Sverige och kunde hämta dem i Boschaffären dagen efter.
Cheesus: [citat] Tveklöst på! Kan man undvara julshopping så gärna för mig...:)