R
Rhino: Har alla blå Bosch slagborr elektriskt motorstopp? Har just köpt en GSB 16 RE, men prövade först min gamla gröna CSB 550 och höll på att bli tokig, då den bara fortsatt snurra och snurra efter att jag släppt "gasen". Ville bara kolla innan jag öppnar lådan :D:D:D Bara denna finess är värd en ansenlig summa...:):):) Ursäkta Motor stopp sak det va!
0 svar · 824 läst
R
Rhino: Ange land och butik där de är inköpta. Registrering ska ske inom 4 veckor från köptillfälle (en datumrullist (konstigt ord) begränsar datumvalen). Originalkvitto och utskrivet registreringsbevis behövs. Alla garantiärenden går via återförsäljare....
6 svar · 2,5k läst
P
Paddy: Rollme connection (http://www.canvac.se/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=119) är ju ett jättebra tillbehör men finns det inga billigare slangrullar med anslutning? Runt 2700:- för en riktig low tech-produkt borde locka till kopior. Kan ju inte gärna finnas nåt patent för en så enkel konstruktion. Nån som vet?
0 svar · 1,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] hmm kanske finns ett samband.;) Men i vilket fall som helst tycker jag att det inte är juste att tipsa om att konstant småladda ett NiCd batteri till en forum medlem.:( Men nu vet iaf TS om vilka förutsättningar han har.:)
15 svar · 5,2k läst
G
Gabbe1: Jag har av en slump fått tag en Harrison M300 från mitten av åttitalet. Verkar vara i fint skick, stått still senaste 10 åren. Mängder av tillbehör och Sony digitaler. Tack för era tips och synpunkter i alla fall.
7 svar · 9,2k läst
·
J
josa100: Köpte en begagnad som använts vid renovering av fartyg. Plattformen är 6 m lång och ca 1m bred. Den står på ett schassi med luftgummihjul. Det är värt att palla upp den även runt hus där det inte är så plant eftersom den är sjukt bred. Haki ställningar är jobbiga :)
8 svar · 5,5k läst
LLLVäxjö
LLLVäxjö: [citat] Oki , då är jag med. Har ju palm sandern sen innan och så blir det nog GOP 10,8v vid nästa beställning så då lär jag komma åt det mesta. Om jag då skippar sticksågen så kan jag köpa den där turbon istället :) Ska fundera lite mer. Posta gärna fler synpunkter.
7 svar · 1,6k läst
T
Tossegubbe: Aha vad synd men tack för svaret Bejamin
27 svar · 3,3k läst
Daniel_N
Daniel_N: I en tråd som togs bort på grund av reklam fanns bland annat informationen nedan. Jag återger informationen då jag tror att den kan vara av intresse för våra forumanvändare//Moderator -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- På Hem & Villa mässan den 1-4 oktober kommer det i år att finnas en avdelning med så kallade
0 svar · 832 läst
S
hokanp: Biltemas putsbräda eller skurbräda eller bra, Har använt denna några gånger. Den i stål klarar jag inte, lätt att det skär in i putsen och då får man lägga på igen
11 svar · 8,2k läst
B
bränski: har en arbetskamrat som också använder hitachi, och jag håller med dig caspar, det är en riktigt bra maskin... jag blev förvånad och folk brukar höja på ögonbrynen när dom hör hitachi.... 1700 ger man för allt på harald nyborg, skruvdragare, batterier och laddare i väska! men tyvärr är det bara makita i mina händer, dom sitter som handsken :) men jag har en del maskiner, och alla
5 svar · 1,7k läst
I
importensketsig: Nog för länken kommer upp då och då men Matthias Wandel's http://woodgears.ca/ är en mycket trivsam site för verktygstoken
2 svar · 5,8k läst
S
cheetah1: NiCd har en avsevärt mer markant minneseffekt än NiMH, vilket innebär att om man inte laddar ur det fullt innan man laddar upp det igen kommer man få en sämre kapacitet.
13 svar · 6,9k läst
Daniel_N
Daniel_N: Jag är ganska säker på att du ska använda en lång skruvmejsel ner genom hålet där knoppen sitter för att lossa bladet. Använd en ficklampa och titta ner så ser du nog hur det ser ut.
1 svar · 11,7k läst
bengtn
bengtn: [citat] Welcome to the dark side. När du upptäckt att det ibland är snabbare, enklare och tystare med en hyvlen än med elverktyg går det bara utför... [citat] När det gäller det sista finliret för att få inställningen exakt rätt brukar jag använda en liten hammare och försiktigt knacka järnet åt rätt håll. Med tanke på originalämnet på för tråden får jag också visa på
33 svar · 12,5k läst
·
S
stomneby: Detta kan reda ut vissa frågor om lucas elsystem men ingen hjälp till ts. http://www.djursholmsmotorklubb.se/Lucas.htm
3 svar · 2,4k läst
S
serdt: Hur gör jag för att lättast slipa i hörn? Alla former av maskiner kör ju med runda verktyg och kommer då inte helt nära hörnen. [citat] Är detta konsensus? dvs om man ska jämna till ett golv (utöver att ta bort lite limrester) så är det klokare att köras handslip?
10 svar · 22,3k läst
Milkshaken
Milkshaken: Hej. Kommer inte ihåg namnet på maskinen, men du kan köpa en sån här klinga och sätta på en vinkelslip, ladda hem PDF- Katalogen.. (Öppnas i adobe) och sen är det sidan 25... Den lilla blå.... http://www.brg.nu/uthyrning.aspx Den är ruggigt effektiv, ju hårdare materialet är desto bättre går den skivan... Annars hör med en uthyrningsfirma om dom har det du söker...
1 svar · 3,9k läst
1457g
1457g: jag är glad att kunna hjälpa till :)
20 svar · 6,2k läst
anden213
anden213: Hittade en intressant video på YouTube med en Universalnit som klarar både variationer i hålstorlek och stora variationer i godstjocklek. Spana in denna ! (Visst, trådskaparen har nog löst sitt problem sedan en tid tillbaka, men ändå... ;))
11 svar · 4,6k läst
L
Logiman: Har i dag fått tråd, foreløpig bare fluss/rørtråd. Men apparatet var enkelt og lett å stille inn, selv for en som ikke har sveisa mye. Så meget godt fornøyd. Hadde med meg en erfaren sveiser også for en kortere opplæring. Han likte det meget godt også. Gleder meg til å få gass på det. Så så langt er dette noe jeg kan anbefale til de som vil og kan legge litt penger i et mig/mag og
7 svar · 6,6k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Nä..det är en skalborrmaskin du har och den borrar man i tegel o puts med. Du tänker nog på en slagskruvdragare, den skruvar man "stora" skruvar med. Blir lite rörigt att hålla koll på: Slabborr, Borrhammare, slagskruvdragare och mutterknackare.. Alla vibrerar och snurrar......
6 svar · 3,2k läst
E
eggstreetno6: [citat] :D Plånboken blev tunnare när jag slog till och köpte ett GTA2500W till min GCM10SD. Men vilken skillnad det blev i plats på att ha sågen rörlig kontra att ha den monterad på ett GTA3700 stativ för jämnan i garaget :) För att inte tala om det hur lätt det är att rulla fram den till gräsmattan och jobba.
17 svar · 3,0k läst
mekar-anders
mekar-anders: [citat] Jo främst, men även NiMh som började tappa sin ursprunngliga effekt.
16 svar · 3,9k läst
T
Tossegubbe: Ja det beror mycket på kompressorn med men just Haralds 2cylindriga 2.5hk har svår för mig och ett par andra bekanta att få att funka medans märkeskompressorer på 3hk fungerat klanderfritt, exakt varför vet jag inte men antar att 1/3 av priset måste göra ngn skillnad?
48 svar · 19,1k läst
T
Tossegubbe: Vi brukar använda och återanvända Essves betongskruv när vi stämpar väggmoduler, sällan nga enorma krav på draghållfasthet då men vi återanvänder dom säkert 10ggr iaf innan dom är gänglösa om det inte råkar vara ett järn där man skruvar..
10 svar · 15,7k läst
H
Hitman: Yes! Har ägnat de senaste 1,5 - 2 timmarna åt at fixa maskinen. Och visst var det precis som du sa strösselhuset. Lägenhetens förra ägare hade ett par riktigt fula strumpor och en av dem satt kilad mellan flottörbollen och slangen. Hade tyvärr inte läst ditt senaste när jag satte igång men din beskrivning är helt korrekt. Jag gav mig på fronten då maskinen står på ett trångt
8 svar · 9,1k läst
H
henrik79: Jag hade inte köpt den av en ÅFsom inte vet hur produkterna ska användas. Tack för att det finns riktiga ÅF. Men ta upp detta med Festool säljaren när de besöker din leverantör.
4 svar · 1,1k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Inget att be om ursäkt för, om det är någonstans jag själv skriver extra slarvigt är det av någon underlig anledning här... Helt rätt, det står Litheon på dem.
26 svar · 5,4k läst
CCPusher
CCPusher: Vi har en dewalt på jobbet med pendling och urstark motor, den äter allt. Problemet är att man skakar en hel dag efter att ha använt den, jag försöker undvika den så gott det går... :o
37 svar · 8,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.