Vad är detta för en hyvel??
Är den något att satsa på om man ska köra lite snickeri på hobby bruk.

Mvh Calle
 
Fel det va en Emco rex 2000 Så den slog jag till på :)
Men det fattas själva veven för att höja å sänka riktbordet. Var kan man få tag på en sådan??

Mvh Calle
 
Ta inte illa upp men det är de översta borden som är riktbord.
Det höj/sänkbara bordet är för planhyvling.
Kolla med någon Luna-ansluten järnhandel om de kan fixa fram en vev.

/Kent
 
Inmatningsbordet skall man väl kunna reglera höjden på, men det kanske inte sker med en vev?
 
Om jag inte minns fel så ändrar man inmatningsbordet med en spak på Emcorexen.

/Kent
 
Hej hej
ja fel av mig de e veven till planbordet som saknas :) Å japp riktbordet höjs å sänks också men med en spak som sitter fast i maskinen :o)
Oki luna får snoka fram nån sån här i krokarna
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.