Var där för någon vecka sedan och noterade att de sålde ut sina MacAlister produkter, lite trist tyckte jag eftersom jag har varit småsugen på deras elhyvel.
Noterade också att de har tagit in ganska mycket Einhell maskiner, Einhell tillverkar akvariepumpar och filter i min värld.
Nåja...
Idag var jag där igen och såg att de har fått in MASSOR med Ryobi maskiner.
De hade ett stort fint belyst torn med en massa gröna lådor och kläm o pill maskiner på, stort sett allt batteridrivet.
Sticksågar, slagskruvdragare, vanliga skruvdragare, cirkelsågar, ficklampor osv. osv.
Allting löst, även batterierna, en guldgruva att plocka ihop sitt eget paket mao.
Batterierna fanns dessutom i två storlekar, ett mindre 1,4ah om jag inte minns fel och ett större 2,8ah (känns väl vettigast kan jag tycka) även där med reservation för mitt minne.
Jag vet att det har ställt mycket frågor om Ryobi här på forumet och jag har i ärlighetens namn ingen egen erfarenhet av märket men jag har ryckt och slitit i flera av maskinerna och de känns helt okej för hobbyfolket i min mening.
Någonstans lite över grön Bosch skulle jag lägga dem, helt ovetenskapligt dock..
De hade två små maskiner som väckte lite mer ha begär än övriga hos mig, en liiiiten cirkelsåg (ca 90-100 klinga eller så) och en mini-tiger, liknande den som säljs av milwaukee.
Detta får avsluta dagens rapport.
Ps. Hornbach Malmö dårå.. Ds.