Jag köpte en begagnad GTS10 i somras. Nu har jag hunnit använda den en hel del och kan dra några slutsatser. Min maskin har av någon klåpare utrustats med någon typ av motorskydd i form av en säkring. Det är säkert inget fel på säkringen men utförande lämnade en del övrigt att önska....

Jag har gjort många långa vinklade kap mest i blött tryckt virke men även en del gamla stenhårda bjälkar. Om man bär sig vettigt åt är man under dessa förutsättningar inte i närheten av sågens kapacitet och man behöver inte vara orolig för att motorn brinner upp.

Jag betalade 4k och tycker jag har fått mycket såg för pengarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.