Jag köpte en begagnad GTS10 i somras. Nu har jag hunnit använda den en hel del och kan dra några slutsatser. Min maskin har av någon klåpare utrustats med någon typ av motorskydd i form av en säkring. Det är säkert inget fel på säkringen men utförande lämnade en del övrigt att önska....
Jag har gjort många långa vinklade kap mest i blött tryckt virke men även en del gamla stenhårda bjälkar. Om man bär sig vettigt åt är man under dessa förutsättningar inte i närheten av sågens kapacitet och man behöver inte vara orolig för att motorn brinner upp.
Jag betalade 4k och tycker jag har fått mycket såg för pengarna.