Östlund
Östlund: Ahh. Blir en Panasonic 7441 utan laddare och batterier från Ebay ist. Då jag har en extra laddare och lite 3,3ah batterier liggandes på jobbet till den.
5 svar · 3,8k läst
·
Albert13
Albert13: Håll dig ifrån batterimaskinerna!!! Jag köpte två (som tur va billiga) SF4000-A och alla fyra batterier var helt slut :thumbdown: Satsa på en SF4000-sladd med SMD57 nos istället. Om man bortser från det låga varvet och den höga åldern på maskinen så tycker jag att den klarar att gipsa i hyfsad takt en hel dag till ett lågt inköps pris. Jag har för mig att jag betalade 500:- för en
12 svar · 7,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: Enkelt, det är väl bara att lacka om bilen ... ;)
28 svar · 3,5k läst
·
K
KungAnka: Såg på Hultafors sida att känsligheten är hur långt bubblan flyttar sig när man vickar passet, orkade inte skriva in och ändra innan middagen. Så den ska nog funka att lägga avlopp med Nimajneb, läs på Hultafors sida. Edit: Såg att du hittat precis samma sak, jag använder appen och den uppdaterar inte tråden om man inte ber om det.
29 svar · 16,7k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: De finns på bilder i många amerikanska snickeriböcker, bl.a. Bill Hyltons Router Magic.
39 svar · 6,9k läst
Remne
Remne: [citat] Ja, jo...det kanske vore nåt,,,men 20m?? lite overkill kan jag tycka, då är det billigare med förlängningskabel. Jag har 3-4m 1/2" slang och en kompressor på hjul, det räcker för mig....den dagen jag funderar på spikpistoler o dyl kan jag ändå inte använda en vinda på garageväggen.....då skulle jag skaffa en "handvinda" med en bra gummislang.....
10 svar · 7,4k läst
F
fiskbuggaren: Precis så, bara remmar, ingen (inbyggd) motor.
6 svar · 2,2k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: Om man kikar på engelska sidors prisutveckling sen rek priserna försvann verkar det som att priserna sjunkit, inte stigit.
12 svar · 1,8k läst
Z
ZipLock: Det blev till slut en 90-graders rörskarv av koppar från Bauhaus. Lite kort del att fästa slangarna på, men det verkar hålla tätt. [bild] [bild]
10 svar · 4,0k läst
·
Remne
Remne: [citat] Ber om ursäkt för felaktig länk....:o [citat] Hyr dig en lämplig Hilti för att få jobbet gjort snabbt o smidigt.....:thumbup:
30 svar · 39,9k läst
trattalask
trattalask: Har funderat lite på begagnat men det känns inte helt rätt, vill att mina saker ska funka och man vet ju inte hur förgående ägare hanterat prylarna. Så ett risktagande är det. Att köpa nytt och sälja av delar är ett alternativ som jag inte tänkt på innan. Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag köpa maskinen och aldrig få tummen ur att sälja delarna jag skulle. Ett annat
6 svar · 2,1k läst
pernitta
pernitta: Om kompressor, liten tank och stor tank uppehåller sig permanent och ihopkopplade på samma plats förstår jag inte vilken uppgift en kulventil har, även om den gott duger för att stänga av ett luftflöde. Men om Du vill ta med Dig kompressorn och den lilla tanken till annan plats så måste Du kunna koppla ifrån den stora tanken och det sker enklast med den materiel jag tidigare nämnt.
4 svar · 2,3k läst
Ola C
Ola C: Dragfunktionen är väl bra om man kapar stora (långa och eller breda) ämnen som man då kan spänna i bordet och flytta såghuvudet istället för ämnet. Annars är jag inte så impad, jag har numera bultat min "sågmodul" i mittläget så den varken kan dras fram eller bak:). Tyckte det där dragandet kändes väldigt bakvänt + det var en sak till som ska funka
42 svar · 7,9k läst
iwe
iwe: Kul att du ville dela med dig. Tack för trevlig läsning!
4 svar · 5,7k läst
·
D
Daniel_76: Tack för er hjälp! Håller med Pär, imponerad av kunskapen ni besitter! :-)
7 svar · 9,8k läst
·
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Såg en ny såg på Festools hemsida idag (men det kan ju bara vara en gammal Protool-modell som dykt upp i ny skepnad). I vilket fall som helst, HK 132 E, "såg, karvfräs och avplaningshyvel" i ett verktyg, 60' gering, 132mm sågdjup, 18 kg och en klyvkniv i bajonettstorlek. Runt 2000 Euro i Tyskland. Sen har de släppt två svärdsågar också i prisklassen 1000 resp 1100 Euro.
0 svar · 2,0k läst
pär h
pär h: Ja jag har får lite prover. Det är mellan sorten kan kolla i morgon. vad den heter. Det finns en mjukare sort och den är riktigt grym som handpapper till profiler etc. Pär
2 svar · 1,9k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Låter som ett bra pris, 2350:- från Tyskland ink. frakt.
4 svar · 1,7k läst
O
ohlgren: Använde precis detta lim och 2 dagar efter att det limmats började det regna och då löstes limmet upp till en sörja. På Byggmax hemsida står det att det inte tåler kontinuerlig fuktpåverkan. Står dock ej på förpackningen. rekommenderar PU700 istället, funkade toppen.
6 svar · 29,3k läst
possum77
possum77: [citat] Även jag är med i "loser-klubben" och jag har inte heller några problem emd att göra av med poängen. Har man inte tid att flyga själv så går det ju bra att köpa biljett till någon annan mot att denne tar med sig ett vertkyg hem i väskan ;)
24 svar · 6,0k läst
·
Herr Hysteres
Herr Hysteres: [citat] Då förstår jag precis vad den används till och att jag inte behöver en. Underbar musik i videon, för övrigt. Den tysktalande delen av Europa har en väldigt distinkt smak när det gäller sådant med.
8 svar · 4,9k läst
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Ytterligare ett (för mig förvånande) användningsområde för 2850an: bila bort färg från granit. Jag har en grundmur som är målad med i tur och ordning kalkfärg, latexfärg och silikatfärg. På grund av den förbaskade latexfärgen i mellanskiktet uppstår spänningar som gör att färgen inte sitter så bra men den är ändå ett helsike att få bort. Underlaget är för skrovligt för
88 svar · 21,1k läst
·
anders07
anders07: Det man kan vara lite uppmärksam på är ev. kondens om man tar in en kall motor och startar den direkt. Bättre om den får "värmas" upp lite men normalt sätt torkar den upp när den börjar gå men kan vara värt en tanke...
10 svar · 2,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Tack för denna redogörelse PNO! Jag instämmer i att man inte skall ta lätt på sådant här. Har redan haft en brandincident (pga el) och vill slippa flera. Och nej, jag är inte särskilt orolig. Skorstenen går genom ett 30 cm isolerat bjälklag och 12 cm isolerat taksvall, men är i övrigt helt fristående ca 6 meter. Men klart jag skall ordna så reglerna följs!
21 svar · 3,7k läst
·
T
tacho: Men Bauhaus hade den med på hemsidan för inte så länge sen, om jag inte minns fel. Harald Nyborg har definitivt haft den online nyligen.
25 svar · 11,3k läst
P
puda: Vad säger ni om kgs modellerna?
47 svar · 25,6k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Ja.. :) Och bultar, grenar, kopparrör, vp-rör mm. Så länge man lyssnar lite hur den låter så tuggar den på fint.
15 svar · 2,9k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Du måste testa några nya vinklingar. Testa en anti-dos. Gå och köp några dyra B&D maskiner hos en lokal handlare och provkör dem. Jag är säker på att ditt köpsug kommer tillbaka för riktiga verktyg efter detta.
22 svar · 2,4k läst
phl
phl: Instämmer helt med det PNO skriver! Allt beror på vad det är för betong du ska bila bort och hur känslig omgivningen är. Är det en stöddig betongplatta skulle jag säga att 905:an är en leksak. Den största Boschen är det lite fart i, allt annat blir otroligt drygt även om det bara är 3,5m2...
4 svar · 3,0k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: en brukblandare från Niko, för övrigt också en kamera från Nikon, men kvalitén på den har ingenting gemensamt med Hitachis. Den fungerar, ganska bra till och med, men det måste vara det mest högljudda elverktyg jag någonsin använt. Peltor Optime klass III rekommenderas varmt. Tämligen övertygad om att det är exakt samma kinamaskin som Biltema säljer för mycket mindre pengar. Det
8 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.