2 446 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Shoppingmissbruk
Sida 1 av 2
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Hej bh. Jag har ett problem. Jag är inte säker på att mitt verktygsshoppingmissbruk fungerar längre. Jag har provat de vanliga tricken; ökad dos, känsla av att ha gjort "ett klipp" och kombination av olika typer av rabatter och poäng för att känna att man "lurar systemet". Ändå vill den sedvanliga kicken inte riktigt infinna sig. Vad gör jag för fel?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Enkelt, du har inte handlat tillräckligt.fiskbuggaren skrev:Hej bh. Jag har ett problem. Jag är inte säker på att mitt verktygsshoppingmissbruk fungerar längre. Jag har provat de vanliga tricken; ökad dos, känsla av att ha gjort "ett klipp" och kombination av olika typer av rabatter och poäng för att känna att man "lurar systemet". Ändå vill den sedvanliga kicken inte riktigt infinna sig. Vad gör jag för fel?
Lösningen är också enkel: Handla mer!
Jag tycker du ska gå in i en välsorterad verktygsbutik och se om du inte kan få bot för din sjukdom.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du har inte helt enkelt förfallit till att köpa för billiga grejer, som B&D, MEEC, Coline och liknande.fiskbuggaren skrev:
Även dussinvis av sådant blir ju bara som att dricka Budweiser eller snusa nikotinfritt.
Eller som lyckopiller i stället för rejäla elchocker, ECT.
Nej se till att ta höjd när du shoppar, och gå framför allt inte till några lågprisaffärer!
Så skall du se att kicken kommer tillbaka.
Det skall ju svida rejält i plånboken för att den riktiga njutningen skall infinna sig :wow:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag köpte precis en kapex som jag bara har en vag aning om vad ska göra med och en cs70 som jag inte har en aning vad det skulle vara bra för. En låda PRO-fithålsågar åkte också med av bara farten. Jag tror att jag tickar båda de kravboxarna. Jag kanske bara är lite förkyld.MathiasS skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
En komplett cs 70 samt cms med alla moduler och tillbehör är en bra början.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Nu var du snabb, en rejäl justersåg är ju inte heller fel.fiskbuggaren skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Naturligtvis behöver du mer än grundpaketet.fiskbuggaren skrev:
Vad ska du med det till utan bordsbreddare, diverse anslag osv??
Förutsätter att du köpte en ny ctl 36 också för att kunna ta hand om spånet?
Man kan också utöka sitt missbruk och inkludera metallbearbetningsmaskiner typ Aciera Schaublin Deckel och andra utdöda schweiziska/Tyska precissionsmaskiner. Då kan det bli hur dyrt som helst tillgången på saker väldigt begränsad och eftersöks av människor jorden runt. Schaublin tillverkar fortfarande maskiner men det är dom äldre det är sug efter.