Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Nej, Niko är inte sämre utan har bara en annan inriktning. Lite som Festool v.s. Protool.
Har inte riktigt fått kläm om exakt vilken inriktning Niko har men de har ju bland annat metallkap m.m. så jag gissar att Niko vänder sig mer till verkstäder medan Hitachi är förmodligen avsedd för folk ute på fältet, t.ex. hantverkare.
Har inte riktigt fått kläm om exakt vilken inriktning Niko har men de har ju bland annat metallkap m.m. så jag gissar att Niko vänder sig mer till verkstäder medan Hitachi är förmodligen avsedd för folk ute på fältet, t.ex. hantverkare.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
en brukblandare från Niko, för övrigt också en kamera från Nikon, men kvalitén på den har ingenting gemensamt med Hitachis. Den fungerar, ganska bra till och med, men det måste vara det mest högljudda elverktyg jag någonsin använt. Peltor Optime klass III rekommenderas varmt. Tämligen övertygad om att det är exakt samma kinamaskin som Biltema säljer för mycket mindre pengar.
Det finns flera områden där Hitachi och Niko överlappar varandra i sortiment, min uppfattning är att Niko är ett budgetalternativ som kompletterar Hitachi.
Det finns flera områden där Hitachi och Niko överlappar varandra i sortiment, min uppfattning är att Niko är ett budgetalternativ som kompletterar Hitachi.
Klicka här för att svara
