P
pyro: [citat] Jag säger det samma. Någonstans mellan 90 och 95% av allt skruvande/borrande hos mig hölls av 10,8v dragarna. Resterande delas jämnt mellan den starka 18v dragaren och 10,8v slagskruvdragaren. Det här sista procenten innefattar saker som stora bultar till bärlinor, dosfräsar i osb odyl. Smidigheten i en liten dragar är guld värd när man gör saker som sätter skivor i taket och
31 svar · 9,7k läst
hantverkare1
hantverkare1: Det där kan man ju knåpa ihop av lite plywood och lim/skruv. Då får du lite skoj på samma gång
6 svar · 1,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: Borde ju inte gå trögt framåt (på) visserligen men.. :)
29 svar · 9,0k läst
·
1337
1337: Ja, de passar även sticksågen.
1 svar · 1,1k läst
F
fixeriet: Jag är intresserad så kontakta mig på Jan-Gunnar.Jansson@tele2.se
2 svar · 724 läst
End
End: [citat] Den typen på den andra länken brukar ge ett finare snitt men något kortare livslängd och långsammare än den första som du använde. Om det nu är i övrigt likvärdiga vill säga.
15 svar · 13,1k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Det är just till Vita lister som man gör det snyggt med fogen.
11 svar · 16,3k läst
·
K
SBH: [citat] vi sätter ju skiver lodrätt ända upp till taket. är mindre skarvar att spackla
18 svar · 7,3k läst
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: [citat] Jo. Men det var 2008. Nu har Remne flyttat fokus... på tråden och söker en lampa med andra egenskaper.
50 svar · 10,4k läst
·
A
agehall: [citat] Mitt tips är att skaffa ett AmEx. De har aldrig haft några synpunkter på detta. Vissa handlare vägrar dock att skicka saker annat än till fakturaadressen. Men då är det bara att leta upp en annan handlare.
17 svar · 1,8k läst
M
mulpac: Du skulle kunna använda mopedbatteriet eller ett nätaggregat som spänningskälla och sedan utnyttja en strömregulator för att inte få för stor laddström, exempelvis http://www.ebay.com/itm/LM2596-DC-DC-Step-down-Adjustable-CC-CV-Power-Supply-Module-Converter-LED-driver-/400440723717?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d3c208905 Helst skulle du dock behöva en spänningskälla med lite högre
8 svar · 7,5k läst
Tiofingers-Perra
Tiofingers-Perra: Jag är också nyfiken. Jag har haft en otrohetsaffär med en Makita ett par år, men den börjar ge sig så det är dags att skaffa en ny. Har haft Festool tidigare och inser ju nu att kvalitetsskillnaden mot andra märken är enorm, hädanefter blir det inget annat än Festool. Det vore kul om de nya maskinerna håller samma klass som de tidigare.
1 svar · 1,4k läst
Nimajneb
Nimajneb: Någon som haft möjligheten att klämma på GOP 18V? [bild]
20 svar · 3,3k läst
·
Z
Zero: Jag köpte en begagnad enfas frekvensomvandlare för att kunna driva en trefasmotor från ett enfas elverk. Betalade 1300 kr för den. Har dock inte hunnit prova den ännu. Det lämnar dock bara 240 volt 3-fas. Med kondensator tappar man vridmoment i starten, men man kan ha en dubbelt så stor startkondensator för att kompensera för det. Men då måste man kopplas om till en driftkondensator
8 svar · 8,3k läst
raveper
raveper: Jag sydde en lång strumpa av en gammal fleece filt för att slippa repa cykelramen.
15 svar · 8,5k läst
raveper
raveper: [citat] Tänk om man bara gjort så med lite mer Biltema grejor genom åren. Tur man till slut lärt sig bättre..
13 svar · 18,9k läst
mycke_nu
mycke_nu: Jag blev uppmärksam på någon form av skrammel i min GCM 10 S när klingan varvar ner efter en kapning. Kan inte påminna mej att jag hört ljudet förut, men vem vet.. Kan det vara ett lager man hör i slutet på ljudsekvensen? Det låter toc-toc-toc.. (m4a-fil) https://www.amazon.com/clouddrive/share?s=faF1WDhYQ0QjwnPUSr6S5w
0 svar · 1,2k läst
Remne
Remne: [citat] Det verkar inte finnas så många alternativ... vilket är synd....Kanske "Bygga Hus" skulle göra ett månadsmagazine baserat på bla det som skrivs här av folk i verkligheten..... http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/137493-tips-pa-tidning-alla-verktygsnordar-2.html#post1857135
21 svar · 13,0k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Jag har samma hyvel som Bengtn, och fick hjälp från Bengt att våga ge mig på att ställa in den. Det gjorde natt och dag. In och utmatningsborde var inte helt parallella, samt var höjden till stålen från utmatningsbordet inte helt parallelt. Innan jag ställde den hade jag problem med att bredare bitar inte blev jämna, efteråt är det som en dröm. Instllningen gjorde jag med ett
2 svar · 5,0k läst
·
P
pelle242: Du måste nog vet vad det är gjort av. Om det är tungt känns det ej som lättmetall? Om det är aluminium kan detta vara något http://www.conrad.se/STARTSATS-ALUMINIUML%26Ouml;DNING.htm?websale8=conrad-swe&pi=588174&ci=SHOP_AREA_17583_1508038 Finns andra "kit" också.
4 svar · 1,9k läst
J
MaxPax: [citat] Å f-n :o glöm allt jag sa... :banghead:
11 svar · 4,4k läst
·
phl
phl: Tack för infon! Får ta och mäta vilken höjd man vill ha på diamantkopparna och beställa några från Tyskland. Bådar gott inför färgborttagningen på källargolven.
41 svar · 18,7k läst
·
A
antnor: Ok. Är det någon skillnad mellan ush och gsh förutom namn och färg?
9 svar · 1,7k läst
P
puda: [citat] Okej tack!
16 svar · 11,0k läst
pär h
pär h: Usch jag tycker sådant här är jobbigt att läsa. Jag hoppas verkligen att du blir bra i tummen Masses. Du måste vara galet iskall som lyckades ta bilder Jag har också stoppat ett finger i bak kant på klingan, en klassiker skulle ta bort en bit och det satt ingen klyvkniv. Så klingan tog tag i biten och pekfingret tog i klingan. Det jag ville säga är att det blir väldigt trassligt av en
30 svar · 9,0k läst
·
pär h
pär h: Allt går. Men man kan inte jämföra en stationär såg och en såg man tar med sig i en plastväska. Det ena är inte bättre än det andra. Det hela måste jämföras med hur man vill arbeta och vad man vill med sina verktyg/maskiner. Och sedan handlar det om vilka toleranser man behöver på dom sågade bitarna, Pär
13 svar · 5,8k läst
WaldenWoods
WaldenWoods: Den hade inte UG i subject, så jag missade den tråden när jag själv letade. Kanonbra info, stort tack!
7 svar · 3,2k läst
V
vanpire: @ pär h: Borden är 180 cm och kan höjas var för sig Tror att max hyvelhöjd är 25 cm Har ingen sprängskiss
19 svar · 9,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.