Men har man sett, på Rewardspay.com kan man konvertera sina flygbonuspoäng till amazon.com giftcards.
Nu blir det till att shoppa verktyg
Har inte lyckats locka sambon på några längre resor denna vinter, men nu plötsligt tyckte jag att det kanske inte var så dumt trots allt 
Nu blir det till att shoppa verktyg
Det är ganska dålig valuta på det där. De värderar en EB-poäng till ca 3 öre vilket är 1/3 av vad man normalt sett brukar räkna med som värde då man räknar lite lågt.
Jag skulle aldrig spendera poäng på det där om de inte är på väg att gå ut, men då får man nog bättre valuta för dem direkt i Eurobonus egna shop.
Jag skulle aldrig spendera poäng på det där om de inte är på väg att gå ut, men då får man nog bättre valuta för dem direkt i Eurobonus egna shop.
23 öre per poäng fick man vid en dollarkurs på 7:- när jag kollade. Osäker på om det var just amazon jag kollade eller någon av de andra. Menar du att det är 8 gånger sämre hos amazon? Får kanske kolla upp det där.agehall skrev:Det är ganska dålig valuta på det där. De värderar en EB-poäng till ca 3 öre vilket är 1/3 av vad man normalt sett brukar räkna med som värde då man räknar lite lågt.
I vilket fall, har en faslig massa poäng som är på väg att gå ut, så bättre att spendera till taskig kurs, än inte alls.
Edit: Fel av mig ovan, 23 poäng per krona menade jag, vilket stämmer rätt väl överens med 3 öre/poäng. Det verkar dock gälla ganska rakt över. Även om det varierar en del.
Redigerat:
Av intresse så kikade jag lite även om jag bara har poäng från en ynka resa. Smartbox hade uppgiften 100dkr för strax under 3000 poäng. Det blir ju lite mer än 3 danska "öre". Känns som rätt bra för att handla lite julklappar... 
Om ni vill förstå hur ni ska använda flygpoäng, så är detta tyvärr fel forum. (Tro mig - det här är en av de sämre varianterna!) Då ska ni istället hänga på businessclass.se där jag spenderar större delen av min forum-tid. 
Ojmr så är det en rätt OK affär att köpa vin för EB-poäng via deras shop. Eller ta ut gratisnätter på hotell så länge man väljer rätt hotell.
Ojmr så är det en rätt OK affär att köpa vin för EB-poäng via deras shop. Eller ta ut gratisnätter på hotell så länge man väljer rätt hotell.
Ja, om man vill köpa vin och hotelnätter för sina poäng är detta säkert inte bästa forumet, men för de som har vin så det räcker och blir över och redan sover mer än lovligt många nätter på hotell och istället vill köpa verktyg för poängen, så är ju detta ett alldeles ypperligt forum att diskutera möjligheterna till detagehall skrev:Om ni vill förstå hur ni ska använda flygpoäng, så är detta tyvärr fel forum. (Tro mig - det här är en av de sämre varianterna!) Då ska ni istället hänga på businessclass.se där jag spenderar större delen av min forum-tid.
Jag exemplifierade några saker man kan göra med sina poäng där man får bra valuta för dem. Att köpa verktyg via Amazon's presentkort är ett jättedåligt sätt att använda dem.
Man kan jämföra denna diskussion med att någon vill handla verktyg i USA trots att dollarkursen är 18SEK/USD. Det är ungefär detsamma som att köpa dessa presentkort. Tycker man fortfarande att det är en bra deal, så kör på - jag tänker inte stoppa någon. Men vill man använda sina poäng smart och faktiskt få lite valuta för dem, så finns det bra mycket bättre sätt.
Man kan jämföra denna diskussion med att någon vill handla verktyg i USA trots att dollarkursen är 18SEK/USD. Det är ungefär detsamma som att köpa dessa presentkort. Tycker man fortfarande att det är en bra deal, så kör på - jag tänker inte stoppa någon. Men vill man använda sina poäng smart och faktiskt få lite valuta för dem, så finns det bra mycket bättre sätt.
Jag tror inte det finns något ställe där man kan köpa verktyg för sina bonuspoäng och få något vettigt värde för dem, tyvärr. Eftersom jag är ganska insatt i just flygpoäng, så svider det varje gång någon köper en muffin hos SAS för 900 EB-poäng eller andra saker som är en riktigt dålig affär.
Vad som är en riktigt bra eller dålig affär i detta sammanhanget är möjligen subjektivt. För mig är det en oändligt mycket bättre affär att köpa verktyg för poängen än ingenting alls eller något annat jag inte har användning för, om du sedan tycker att det är en dålig affär och svider i dig må så vara. För mig är verktygen jag vill ha gratis, en bättre affär än så kan jag inte göra.agehall skrev:
Om någon köper flygresor för att få bonuspoäng för att kunna handla för, då är det en riktigt dålig affär. Jag flyger oavsett om jag får några poäng eller inte, så för mig är allt jag får för mina poäng gratis. Ju mer åtråvärda saker jag kan få för mina poäng, desto bättre affär, och just nu är gratis verktyg en superaffär för mig.
Det bästa värdet för flygpoäng är att flyga för dem när det annars skulle vara ohyggligt dyrt.
Prylar kan vara bra, men då oftast genom flygbolagens egna webshoppar i samband med olika promotions.
Prylar kan vara bra, men då oftast genom flygbolagens egna webshoppar i samband med olika promotions.
Ja, vilket är vad vi brukar göra. Men denna gång har det samlats för mycket poäng på hög som inte kan/hinns resas upp.mycke_nu skrev:
Då är det bästa värdet att använda dem på de prylar som mest behövs, oavsett kurs
Då ska den "bättre kursen" täcka upp för ev. förlust vid vidareförsäljning samt det extra arbetet.Campar skrev:
Men vi kan väl vända på steken, om man köper andra prylar, t.ex. vin. Hur bra kurs får man då?
Jag antar att det är SAS poäng? Dom har ju även presentkort och shopping på Amazon.
Jag har bara erfarenhet från United, men dom har en egen shoppingkatalog där man kan fynda ibland. En annan möjlighet kan vara att köpa biljetter till vänner och bekanta. Det är tillåtet på United, men kanske inte på SAS.
Annars så skulle jag spara dem, rätt vad det är går dom åt som smör, speciellt med studerande barn. Jag såg just 130 000 miles virvla iväg.. :x
Jag har bara erfarenhet från United, men dom har en egen shoppingkatalog där man kan fynda ibland. En annan möjlighet kan vara att köpa biljetter till vänner och bekanta. Det är tillåtet på United, men kanske inte på SAS.
Annars så skulle jag spara dem, rätt vad det är går dom åt som smör, speciellt med studerande barn. Jag såg just 130 000 miles virvla iväg.. :x