Thomas_snickare
Thomas_snickare: Trä och teknik går också vartannat år i Göteborg, Det är fokus på trä industrin men med det massor av maskiner och verktyg. Dock en tonvikt på maskiner.
4 svar · 4,3k läst
Anna1984
Anna1984: Idag var jag min egen jultomte. Åkte till Hornbach och köpte en Wagner projectpro 117 för 4319kr :D
231 svar · 36,2k läst
·
D
dannan: Ska väl återkomma till tråden när jag startade den.. Det blev en bosch på k-rutans rea. Kunde inte låta bli :)
8 svar · 2,8k läst
PNO
PNO: Låter som om du har en bra svets! Jag har sett många dylika som är betydligt sämre, inklusive min egen, och de är hopplösa att svets 3.25or med. Dåså, en tänkbar orsak till avbetad, bara leta vidare... Jag låter det vara osagt om intermitensen anges under 10 eller 5 minuter. Det är många år sedan jag pluggade dessa definitioner...
16 svar · 44,9k läst
Larsa
Larsa: [citat] Den där var snygg!
6 svar · 4,9k läst
R
Ropa: Det enda jag köpt på Lidl är en bandslip för några år sedan och den fungerar i alla fall ypperligt!
20 svar · 30,3k läst
D
MaxPax: [citat] Tack! Du har löst ett mysterium!
12 svar · 10,4k läst
PeterJeffrey
PeterJeffrey: Jag ska med jobbet resa genom Polen de närmsta dagarna, och undrar om det är något jag bör "passa på" o leta efter/köpa billigare där? Typ om det finns nån bra bygg&järnhandel ni känner till, eller andra grejor man bör hålla ögonen öppna efter?! (förutom alla kratrar i vägen förstås! :mad: ) Har man t.ex vägarna genom Danmark (vilket jag misstänker att en del av er har med
0 svar · 2,2k läst
T
Tor H: Ska kanske köpa en sådan begagnad. Frågan är vad den är värd? Kanske 5 år gammal i vad jag vet gott skick. Bild kommer senare. Sågen är en kinasåg lite i stil med de sågar man ofta ser i US. Sågen finns i flera märken, därav modellbetäckning istället för märke. Bild kommer snart. [bild]
0 svar · 4,5k läst
·
C
cecar33: Tumstock (kallat vad ni vill)måttband (talmeter), lite snett är också rätt!
10 svar · 4,1k läst
·
R
Robert-san01: [citat] Kan tänka mig att de menar att du skall måla det två varv och det i princip i samma sväng. Mitt hus var också braa grundat när det kom och när det var rest målade man det två varv med en dags mellanrum. Jag skulle vara noga med att kolla fukthalten i virket när du skall måla det så det gärna har krympt klart när du drar på täckfärgen.
19 svar · 11,3k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Om man köper en från UK så får man nog samma axel som i USA. Gjorde själv bedömningen att 1/4" räcker för den fräsen och köpte till en sats Trendstål bl.a. och har sedan dess varit nöjd med den.
14 svar · 4,5k läst
·
oobum
oobum: [citat] Frugan köpte sina på Jula faktiskt... MEn sedan borde din lokala välsorterade skyddsbutik ha även damstorlekar.
83 svar · 22,0k läst
·
Remne
Remne: [citat] Du hade nog inte så fel....det är snart dags med picnic-korg..... 4:e Januari och 5-6 plusgrader då behövs inga skrapor....räcker gott med torkarna och lite T-röd att hålla dom rena.....
57 svar · 9,3k läst
·
Stefan N
Stefan N: Jo, men jag vill inte skräpa ner hyllan med Hitachi, det är illa nog med Makita. Jag tror jag testar att ta en låda till den lite större Makitasågen.
5 svar · 1,5k läst
·
X
Xsandor: Den kallas Dimsmörjolja och finns bl.a på Biltema artnr. 36989 och kostar 36.90:- för tre dl Används lämpligen med en dimsmörjare (17298)
15 svar · 26,5k läst
·
Totem
Totem: Lite gammal tråd kanske, men jag köpte mig en quigo idag för 500kr. Verkar fylla mitt behov för kommande tapetsering mm. En takstötta från biltema och en markering på den med en tuschpenna så får man samma höjd runt rummet.
28 svar · 25,5k läst
MathiasS
MathiasS: Träborrslösningen är ju inte heldum. Behöver bara hantera radier upp till dryga 20cm så långborren funkar ju utmärkt (och finns nog i borrlådan redan). Tack för tipset!
4 svar · 1,5k läst
J
JonasHolm: Du glömde de bästa skruvdragarna... Festool alla dagar i veckan. :cool: /Jonas
13 svar · 9,0k läst
Stefan N
Stefan N: Ja, anslutningarna ser inte ut att stämma dessutom är det bara på 2.6ah.
3 svar · 15,6k läst
Stefan N
Stefan N: [citat] Ja, nästan rätt 949,38 kostar den då det läggs på en annan momssats, så det är som alltid fördelaktigt att ta det från UK.
11 svar · 8,8k läst
·
D
Dagwood: Hej och tack. Ja det var ett cylinderborr som jag hade köpt. Så ska jag hellre köpa en bra borrmaskin? Det finns ju borrstativ som dessa. http://elektronik.kop-online.se/bilder/mobilt-borrstativ-tecmobil.jpg Borde inte det fungera bra?
3 svar · 3,5k läst
M
SBH: [citat] men jobba hemma är roligt. är väl det.
32 svar · 11,8k läst
T
TroyLee: [citat] Bra synpunkt, jag skall fråga vid vilken tryck den angivna luftmängden är,. Dock står det i deras allmänna broschyr att det alltid är vid 6 bar, så det är nog garanterad 6 bar då, men jag kollar ändå.
8 svar · 9,3k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Fina bilder. Kan tilläggas att den knepiga flänsen är för att CMS modulen skall kunna fällas ut och in i CMSen. Så monteringen skulle kunna nyttja det till att på ena sidan ha en lång aluminimum list. På andra sidan ligger modulen platt. På bilderna ser man en av två skruvar på den sidan. De är till för att pressa ner modulen i CMSen så den sitter fast. Så även där borde
6 svar · 2,2k läst
·
X
Xlntjone: Hmm då kanske man ska kolla in Bosch GTS 10 XC istället verkar ju få bra omdöme här på forumet. Men då börjar man närma sig vad Festool-grejerna kostar i Tyskland. Festool är fina maskiner bara det att jag har börjat irritera mig på att det kvittar vad man köper så måste man nästan alltid köpa till någon grej för en tusenlapp för att det ska funka med hela systemtänket. Är
2 svar · 1,4k läst
End
End: Jag har några 50 mm lösa bitsar från både Milwaukee och Wera, har inte märkt något vobblande på Milwaukeen så det kanske varierar. Men slitstyrka och hållbarhet tycker jag de är likvärdiga. I alla fall Milwaukee Shockwave impact duty och Wera Impaktor, det är dessa man ska ha i slagskruvdragaren. Kanske lite OT. Det är möjligt att jag inbillar mig men jag tror att man förlorar
8 svar · 1,6k läst
Montören
Montören: Dags för en uppdatering av tråden.. Jag har köpt Kakelkapen på jula och jag måste säga att den har överträffat mina förväntningar. Jag har normalt sett svårt att köpa lågbudgetmärken, men efter att ha kapat X antal klinkerplattor på längden (600mm) så är jag mycket nöjd med resultatet! En grej som jula har missat är att anhållet sitter fast monterat bakom klingan, vilket gör
4 svar · 1,7k läst
C
CalleSpeed: Tack för era svaren. Låter bra då jag har både jobb med trall och golvspån framöver. Är väldigt enkel att dela den, bara dra rak ut för att få bort automaten från dragaren. Sedan kan man lossa helafjäder paketet för rengöring genom sidoknappen. //Calle
3 svar · 2,1k läst
K
KungAnka: Funderade en stund på att köpa en 15g och en 18g, men det verkar vara svindyrt och halvknöligt att hitta 15g spikar och det finns flera standarder. Inget man handlar på Biltema dan innan sitt projekt. Hade föresten fel om att det inte finns billiga 16g. Biltema har faktiskt. Mobilt. Tja, det du beskriver är väl ungefär vad jag trodde. Suck, det blir dyrt för en hemmapulare, speciellt om
15 svar · 16,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.