2 058 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Köpa festool löst?
Har konstaterat att min 10år gammla rosa skruvdragare från hitachi börjar tacka för sig. Det är väl egentligen batterierna som är sämst så det blir inte många skruvar dragna innan man får byta batteri. Chucken glappar så klart lite, men det är verkligen inte farligt.
Jag behöver en vanlig borrskruvdragere till snickrande, vanligt fixande och byggande. Senare fram över tänkte jag skaffa mig en skruvautomat eftersom jag har en del gips och osb som ska upp.
Tittade på att skaffa Festool T18+3 och sen Duradrive DWC. Skulle dock va trevligt om man kunde köpa den senare löst eftersom man redan har batteri och laddare. Någon som vet ifall det går?
Jag behöver en vanlig borrskruvdragere till snickrande, vanligt fixande och byggande. Senare fram över tänkte jag skaffa mig en skruvautomat eftersom jag har en del gips och osb som ska upp.
Tittade på att skaffa Festool T18+3 och sen Duradrive DWC. Skulle dock va trevligt om man kunde köpa den senare löst eftersom man redan har batteri och laddare. Någon som vet ifall det går?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det troj jag inte man kan, det enda nakna verktyg har är väl Ti15.Tobas skrev:Har konstaterat att min 10år gammla rosa skruvdragare från hitachi börjar tacka för sig. Det är väl egentligen batterierna som är sämst så det blir inte många skruvar dragna innan man får byta batteri. Chucken glappar så klart lite, men det är verkligen inte farligt.
Men kanske kommer. Duradriven är rätt ny.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Festool har haft alla T och C modellerna som nakna men verka som att dom tagit bort dom i utbudet.. vet att de finns att köpa på ebay och i engelska webshopar.. dom heter /GG på slutet! Duradriven har finnits ett bra tag då som Protool men inte ens då fanns den naken, då fanns den i 240 volt samt 12v och 18v.
är nog bara att att bita i det sura äpplet tills vidare!
är nog bara att att bita i det sura äpplet tills vidare!
Har funderat lite på begagnat men det känns inte helt rätt, vill att mina saker ska funka och man vet ju inte hur förgående ägare hanterat prylarna. Så ett risktagande är det.
Att köpa nytt och sälja av delar är ett alternativ som jag inte tänkt på innan. Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag köpa maskinen och aldrig få tummen ur att sälja delarna jag skulle.
Ett annat alternativ är ju att köpa ett annat märke. Har en blå Bosch skruvdragare och en slagskruvdragare på jobbet. Skulle inte gråta över att ha samma uppsättning hemma.
Att köpa nytt och sälja av delar är ett alternativ som jag inte tänkt på innan. Fast känner jag mig själv rätt så kommer jag köpa maskinen och aldrig få tummen ur att sälja delarna jag skulle.
Ett annat alternativ är ju att köpa ett annat märke. Har en blå Bosch skruvdragare och en slagskruvdragare på jobbet. Skulle inte gråta över att ha samma uppsättning hemma.
Klicka här för att svara