Mest gillat

Inlägg med flest reaktioner: 1 dag · 3 dagar · 7 dagar · 30 dagar

Användare med flest reaktioner: 1 dag · 3 dagar · 7 dagar · 30 dagar

  1. 32 reaktioner

  2. E

    Går det att bygga en enkel stuga för 500 tusen?

    Skicka ett pm med mail om du vill ha pdf med ritningarna.
    Inlägg av Emil Olofsson1, i forum Fritidshus · 32 reaktioner totalt
  3. 23 reaktioner

  4. K

    Alkylatbensin istället för e85?

    Som Robban skriver är e85 överstruket på den. Så jag skulle definitivt inte tanka med e85
    Inlägg av Kanelbullen123, i forum Trädgårdsmaskiner · 23 reaktioner totalt
  5. 19 reaktioner

  6. TorpAnders

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Slängde ihop en grusharpa, och fixar päronens grusplan.
    Inlägg av TorpAnders, i forum Verktyg & Maskiner · 19 reaktioner totalt
  7. 18 reaktioner

  8. NyKarin

    Alkylatbensin istället för e85?

    Varför i allsindar väljs att stryka över ett drivmedel? Vore det inte rimligare att skriva vad som faktiskt ska tankas? Diesel är exempelvis inte...
    Inlägg av NyKarin, i forum Trädgårdsmaskiner · 18 reaktioner totalt
  9. 16 reaktioner

  10. K

    Humorhörnan ...

    Inlägg av Klass0n, i forum Övrigt Off Topic · 16 reaktioner totalt
  11. Dalbotant

    Humorhörnan ...

    Snart fredag...
    Inlägg av Dalbotant, i forum Övrigt Off Topic · 16 reaktioner totalt
  12. stigen

    Humorhörnan ...

    Inlägg av stigen, i forum Övrigt Off Topic · 16 reaktioner totalt
  13. 15 reaktioner

  14. Patrik440

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Ja de är inte helt nöjda med att Diablo är närgången. De andra katterna bryr sig inte något större om papegojorna men de var ju lite mer nyfikna...
    Inlägg av Patrik440, i forum Övrigt Off Topic · 15 reaktioner totalt
  15. 14 reaktioner

  16. NyKarin

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Kissarna hjälper till att sätta ihop en arbetsbänk. Ibland upplever jag att de fokuserar på fel saker, mer på kartongen än delarna till själva bänken
    Inlägg av NyKarin, i forum Övrigt Off Topic · 14 reaktioner totalt
  17. 12 reaktioner

  18. M

    Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar

    Hej! Nu är jag (äntligen 😀) klar med årets ved! Det blev till 95% vindfällen från tidigare storm(ar), mestadels gran. Får hoppas på en mild...
    Inlägg av magil, i forum Ved, Pellets, Flis · 16 reaktioner totalt
  19. R

    Hur ska jag få ihop uteplats och trallen ??

    Jag hade byggt ihop trädäcken och lagt trädäck ovanpå stenplattorna som förtsätter mellan byggnaderna för att få ett enhetligt intryck. Inte...
    Inlägg av Ricson, i forum Altan & Uteplats · 12 reaktioner totalt
  20. A

    Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

    Även här krollilja med större dagsvärmare som letar nektar med snabel (minikollibri). Och så har de första blommorna på tulpanträdet slagit ut.
    Inlägg av AndersS, i forum Trädgård allmänt · 12 reaktioner totalt
  21. Mikael_L

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Och vad tog emot mig med sprittande glädje 😚 när jag kom hem...
    Inlägg av Mikael_L, i forum Övrigt Off Topic · 12 reaktioner totalt
  22. F

    Du har ju hela helgen på dig - både ute och inne

    Ibland gör jag ingenting och fattar lika mycket. Idag var det höna med dopp Jag ska försöka ta tag i skapande och posta lite framsteg i diverse...
    Inlägg av fabian2000, i forum Socialt & Projekt · 12 reaktioner totalt
  23. Kattkvinnan

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Möt vår strykarkatt med trasig höft. Han lever inte längre, men vi handikattanpassade huset åt honom.
    Inlägg av Kattkvinnan, i forum Övrigt Off Topic · 12 reaktioner totalt
  24. 11 reaktioner

  25. J

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Lyft förrådstak 40cm. Tigersåg, cirkelsåg, yxa, hammare, stämp, domkraft, spikpicka tumstock, koben, fogsvans och lite annat...
    Inlägg av JohnyS, i forum Verktyg & Maskiner · 25 reaktioner totalt
  26. R

    Alkylatbensin istället för e85?

    Har usel koll på alla beteckningar men det står inte E85 överstruket ? Jag anv akylat i alla mina Briggs, gamla som nya
    Inlägg av RobbanMar, i forum Trädgårdsmaskiner · 11 reaktioner totalt
  27. S

    Alkylatbensin istället för e85?

    Använd inte E85. Du kan använda alkylatbensin för fyrtakt.
    Inlägg av sinuslinus, i forum Trädgårdsmaskiner · 11 reaktioner totalt
  28. NyKarin

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Frukostkaffe med avslappnad kisse. Jag har egentligen massor att göra innan jobbet men sitter snällt kvar.
    Inlägg av NyKarin, i forum Övrigt Off Topic · 11 reaktioner totalt
  29. B

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Lagomt stort ljusinsläpp för Bosse ☀️
    Inlägg av breakman, i forum Övrigt Off Topic · 11 reaktioner totalt
  30. 10 reaktioner

  31. H

    Alkylatbensin istället för e85?

    Ja.
    Inlägg av hovapettson, i forum Trädgårdsmaskiner · 10 reaktioner totalt
  32. Kalle B

    Företaget dumpade markisen på balkongen - vägrade hämta tillbaka

    Låter som ett ganska enkelt fall, kunden har utan tvekan rätt
    Inlägg av Kalle B, i forum Artikelkommentarer · 10 reaktioner totalt
  33. H

    Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

    Borstnejlikorna är vackra i kvällssolen Honungsrosen väller över sin lilla båge. Och Constance Spry är på sitt max. Perukbuske och Gillenia är...
    Inlägg av Harmagedon, i forum Trädgård allmänt · 10 reaktioner totalt
  34. G

    Bygga fritidshus i fjällen i egen regi

    Under kommande hösten har jag tänkt att bygga en liten fristående bastu på tomten, inför detta projekt så fick jag äntligen motivation att ordna...
    Inlägg av Gabbe1, i forum Socialt & Projekt · 10 reaktioner totalt
  35. 9 reaktioner

  36. Dalbotant

    Vad blir det för mat?

    Räkbaugette från Göstas, Smögen. Tradition första semesterveckan. 🤩
    Inlägg av Dalbotant, i forum Övrigt Off Topic · 11 reaktioner totalt
  37. NyKarin

    Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

    Enklare än gräsklippare och alkylatbensin.. Brandlilja Guldlök Praktlysing som brer ut sig rejält Jättenattljus
    Inlägg av NyKarin, i forum Trädgård allmänt · 9 reaktioner totalt
  38. MultiMan

    Alkylatbensin istället för e85?

    Det heter alkylat och inget annat. Inte alkyd eller akrylat som ovanstående skriver. Annars blir det bara ännu mer förvirrat. Du kan köra på...
    Inlägg av MultiMan, i forum Trädgårdsmaskiner · 9 reaktioner totalt
  39. tommib

    Elauktorisation på livstid rimligt år 2026?

    Om det är olyckor/bränder du vill reducera ska du nog titta på elektriker som sådana, inte auktoriserade elinstallatörer. Att kräva återkommande...
    Inlägg av tommib, i forum El · 9 reaktioner totalt
  40. Jiji

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Vi har ju inga hundar längre och promenerar därför inte så mycket som förr. Så i morse gick jag en sväng och plockade en bukett blommor av sådant...
    Inlägg av Jiji, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  41. stigen

    Stigens verkstadstråd 2026

    18år! Här åker vår fina ”Grodan” mot nya äventyr efter 18 år i Västerviken. Siljan och Orsasjön blir den nya hemvisten! Perfekta vatten för denna...
    Inlägg av stigen, i forum Verktyg & Maskiner · 9 reaktioner totalt
  42. Don-T

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Arbetsledaren pekar klart o tydligt på hur den ska se ut iallafall, dock verkar de anställda lätt förvirrade 🙂
    Inlägg av Don-T, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  43. Kattkvinnan

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Flera ord i ordlistan: Kattalog = tjockare tidskrift som hittas under den sovande katten två sekunder efter att man lagt tidskriften på bordet...
    Inlägg av Kattkvinnan, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  44. lars_stefan_axelsson

    Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli

    Eller vår industri det som är kvar av den. Det går inte att köra pappersmaskiner med ström lite när vinden blåser; det är kontinuerliga processer...
    Inlägg av lars_stefan_axelsson, i forum Elavtal, elpriser & elförbrukning · 9 reaktioner totalt
  45. 8 reaktioner

  46. J

    Trafo från 240 volt till 220 volt?

    Höghus, du är en hjälte!! Instruktionsboken hänvisar till fel knappkombination. Kundservice påstår att funktionen inte finns. Höghus hittar ändå...
    Inlägg av J Vos, i forum El · 24 reaktioner totalt
  47. FredrikR

    Vad blir det för mat?

    Spagetti och köttfärssås.
    Inlägg av FredrikR, i forum Övrigt Off Topic · 8 reaktioner totalt
  48. FreQa

    Dagens verktygsinköp!

    Asså, den lät ju så mysig (och tyst) när man körde den 😀 är redan kär i handklingan! Lite ovant att vikten kommer på fel sida då många andra sågar...
    Inlägg av FreQa, i forum Verktyg & Maskiner · 8 reaktioner totalt
  49. nanowire

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Min GTS 10 XC som dog för ett tag sedan. Monterade bort anhåll, slangar och fräs för lite felsökning. Visade sig vara motorskyddet som kastat in...
    Inlägg av nanowire, i forum Verktyg & Maskiner · 8 reaktioner totalt
  50. P

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Vi borde införa en sop-effekt-avgift där månadens 3 största soppåsar vägs och sätter månadskostnaden. Matavfallet räknas 5ggr så högt men bara...
    Inlägg av Pligg85, i forum Artikelkommentarer · 8 reaktioner totalt
  51. GK100

    Elauktorisation på livstid rimligt år 2026?

    Är du ledig på semester och känner klådan öka att dra igång dessa evigt tuggande trådar på nytt? Försök om möjligt hitta något bättre att skriva...
    Inlägg av GK100, i forum El · 8 reaktioner totalt
  52. S

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Fint, men jag blir särskilt nyfiken på den osynlige mannen i foppatofflor på två (eller kanske alla tre?!) av bilderna.
    Inlägg av stugfar, i forum Verktyg & Maskiner · 8 reaktioner totalt
  53. NyKarin

    Alkylatbensin istället för e85?

    Oavsett drivmedel fungerade klippningen bra till min förvåning. Den är stark, jag kommer använda den till vissa områden i framtiden. Kanske inte...
    Inlägg av NyKarin, i forum Trädgårdsmaskiner · 8 reaktioner totalt
  54. X

    Alkylatbensin istället för e85?

    Bensin har mer än så, som xylen, toulen mfl. (vilket alla gör att frigolit smälter), bensen är dock avsiktligt nedtaget i halt trots att det är...
    Inlägg av xxargs, i forum Trädgårdsmaskiner · 8 reaktioner totalt
  55. B

    Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

    Fick för några år sedan en asiatisk lilja som krukväxt och när den blommat ut sattes den ut i trädgården, den har trivts över förväntan och jag...
    Inlägg av Bitterhetsakademin, i forum Trädgård allmänt · 8 reaktioner totalt
  56. FredrikR

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Verktyg och verktyg men visst en pensel är väl... Nästan allt som kapades och klyvdes igår är grundat.
    Inlägg av FredrikR, i forum Verktyg & Maskiner · 8 reaktioner totalt
  57. mexitegel

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    Nämen, nu dök det upp en liten smygrasist igen här på forumet. För din information så finns det även svenska firmor med svenska hantverkare som...
    Inlägg av mexitegel, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 8 reaktioner totalt
  58. fatsug

    Vad har ni gjort med era hus idag?

    Fått första överskåpet på plats
    Inlägg av fatsug, i forum Övrigt husrelaterat · 8 reaktioner totalt
  59. V

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Projekt nr.1: Satt foder runt ett fönster. Dyckertpistol och tumstock (som tydligen visar lite fel, eller handhavande... 🧐), kap- och gersåg...
    Inlägg av Victor.M, i forum Verktyg & Maskiner · 8 reaktioner totalt
  60. stigen

    Humorhörnan ...

    Inlägg av stigen, i forum Övrigt Off Topic · 8 reaktioner totalt
  61. S

    Handukstorkare - optimalt placering ?

    Alternativ 1 känns bäst. Man vil ju kunna kliva ur duschen och ta en handduk enkelt. Inte behöva korsa hela rummet och dessutom behöva huka sig...
    Inlägg av Stuff, i forum Badrum · 8 reaktioner totalt
  62. lars_stefan_axelsson

    Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli

    Ja, vi kommer ju iaf ha tid att hugga veden för de flesta av oss kommer ju inte att ha något jobb att gå till... Knappt ens du efter någon dag...
    Inlägg av lars_stefan_axelsson, i forum Elavtal, elpriser & elförbrukning · 8 reaktioner totalt
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.