3 944 963 läst ·
18 618 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Nä, jag ville inte ha drivning, dels var det nästan dubbelt så dyrt, jag ville just ha en smidig enkel klippare och tycker inte drivning är nödvändigt på denna storleken/vikten. Drivningen var förövrigt trasig på min tunga bensinare som jag knuffat runt i 5 år, så blev bara bättre.SamiHus skrev:
Du köpte inte den nya modellen med driv? Vet inte om det annars är exakt samma.
Jag blev överraskad av att min både är bra mycket mer kraft i och snabbare än min gamla bensinare!! Riktigt nöjd med det! Dock så äter den batterier!!!
Jag hade för sig inte klippt gräset på ett år så det var högt som aldrig förr men jag fick köra mina 2*5,5 & 2*4 pro core batterier 3 laddningar för att få gräsmattan klar, är väl 700-800kvm kuperad matta🤣. Får hoppas det blir mindre åtgång nu när gräset är nedklippt annars får jag väl köpa 2 monsterbatterier typ 2*15Ah👍.
Jag håller med dig om kraften och kapaciteten, verkligen toppen, definitivt piggare än bensinare i det högre gräset. Jag provade min första gången när det var blött och lite längre än vanligt. 5.5 ah räckte med en lampa kvar till min trädgård som inte är jättestor.
En köpresa som började med reklam för en Parkside nätdriven stånghäcksax för 799:- för några månader sedan. Efter lite sökningar på YT svalnade intresset för just denna.
Men mina två fastighter håller på att växa igen med häckar och diverse träd och sly så något måste göras nu. Så det blev lite spaningar på Stihl och Husqvarnas hemsidor. Jag har deras batterier sedan tidigare. Jag fastnade för en Stihl HLA56 som de hade rea på några enstaka dagar. Sagt och gjort blev det en sådan med förlängare. Väl hemma inser man att den är rejält framtung med motorn längst fram som ger ett ruggigt moment på mina pensionärsarmar. Så då blev det letande efter en sele specielt för stångmaskiner. Husqvarna har en ny model Balance PX och Stihl selen RTS. Det blev en Stihl RTS men den är enligt Stihl själva inte avsedd för HLA56. Men med lite fantasi fixade jag det med ett skummat 42/22 isolerrör för vatten (används på eget ansvar dock). Dessutom har jag som alternativ köpt fast 25.5mm krokfästen från Stihl (samma som följer med FS131 röjsåg). I och med fixen så kan jag flytta det oranga fästet längs den gummerade delen av maskinstången. Mycket nöjd med stångsågen men prislappen totalt blev nog närmare 10x Parkside. Du kan göra samma fix på Stihls stångkvisttsåg HTA50. På HTA50 är den gummerade delen av stången mycket längre så Du kan anpassa den ännu bättre efter ditt behov
Men mina två fastighter håller på att växa igen med häckar och diverse träd och sly så något måste göras nu. Så det blev lite spaningar på Stihl och Husqvarnas hemsidor. Jag har deras batterier sedan tidigare. Jag fastnade för en Stihl HLA56 som de hade rea på några enstaka dagar. Sagt och gjort blev det en sådan med förlängare. Väl hemma inser man att den är rejält framtung med motorn längst fram som ger ett ruggigt moment på mina pensionärsarmar. Så då blev det letande efter en sele specielt för stångmaskiner. Husqvarna har en ny model Balance PX och Stihl selen RTS. Det blev en Stihl RTS men den är enligt Stihl själva inte avsedd för HLA56. Men med lite fantasi fixade jag det med ett skummat 42/22 isolerrör för vatten (används på eget ansvar dock). Dessutom har jag som alternativ köpt fast 25.5mm krokfästen från Stihl (samma som följer med FS131 röjsåg). I och med fixen så kan jag flytta det oranga fästet längs den gummerade delen av maskinstången. Mycket nöjd med stångsågen men prislappen totalt blev nog närmare 10x Parkside. Du kan göra samma fix på Stihls stångkvisttsåg HTA50. På HTA50 är den gummerade delen av stången mycket längre så Du kan anpassa den ännu bättre efter ditt behov
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Dagens och dagens.. @stigen hade en liten slip till salu som jag köpte.
Han stog för baxandet till Gbg och där anslöt jag några v senare och tog den vidare med hem.
Eftersom det var dåligt med Lidl-mjölk i krokarna körde jag in på Ikea och köpte lite täck-material
Han stog för baxandet till Gbg och där anslöt jag några v senare och tog den vidare med hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom det var dåligt med Lidl-mjölk i krokarna körde jag in på Ikea och köpte lite täck-material
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
