13 489 läst ·
75 svar
13k läst
75 svar
Stigens verkstadstråd 2026
Samma problem här med.pacman42 skrev:
Är nog uppfostran från början 🤔
Mina barn gör dock väldigt mycket och hjälper till hos morföräldrar!
Där är det dock betalning som gäller och det är inte liten betalning. Jag sade en gång min svärmor "men jag kommer o hjälper till" en av mina barn skulle ha fått 500kr för att tvätta och städa bilen (men vägrade) 🤔
Men en annan av mina barn hjälper flitigt till där. Visst är det bra att dem lär sig business. Men jag vet nu inte om timpenningen är så realistisk och jag har inte dessa pengar att ge själv.
Har sagt hemma att vi är familj och familj måste hjälpa till varandra.
Barnet som vägrade jobba åt mormor skall börja på sitt första sommarjobb (feriejobb för ungdomar) jag är rädd han kommer bli väldigt besviken över sin lön....
Med barn är det ju så att man måste gå medellinjen. Det är inte bra ge för mycket men det är inte bra att inte alls ge nåt.
Men det allra värsta är ju kompisarna och deras föräldrar. Just när de får allt de pekar på och då blir det diskussioner hemma.
Har försökt förklara till dem att deras föräldrar har andra jobb (med bättre lön) eller så lever dom i skulder upp i öronen!
Men en sak var jäkligt effektivt att få slut på tjafsset, "okej om dina kompisar har så bra, ja då ska vi ta precis allt då som de har, även regler hemma" fick av en förälder veta att dom har hårda regler med läggtid.
"Ja då går ni sen och sover klockan 20:00 och helger 21:00" haha det var slut på diskussionerna om nya mobiltelefoner, spel, datorer etc 😂👌
Jag har ganska lättsamma regler där med läggtider och blev tom ett par gånger kritiserad av en släkting.
Ps. Sen är kanske inte allt uppfostran heller. Vi är olika. Är själv t ex en kvällsmänniska. Sen har alla olika intressen killen som gjorde plattorna är nog väldigt intresserad av bygg.
Redigerat:
På tal om läggtid. Jag har enbart varit noga med det inför resor, det tog ett par gånger av trots och sedan var det naturligt när man insåg att det var tråkigt att missa grejer som var roliga för att man somnade istället. Annars har ungen i stort sett alltid sagt godnatt tidigare än jag tänkt mig sedan skitungen var 4...
”The Heat is on”
Hoppade nattens match och steg upp med tuppen för att hinna med inoljningen av våra slipers
innan solguden Ra
gjorde innergården till ett värmedallrande utekök.
I kväll blir det några kylda ”Pelarborr” från vattenfallet för att balansera vätskebalansen!
Trevlig Helg! 🍺
Dag
Hoppade nattens match och steg upp med tuppen för att hinna med inoljningen av våra slipers
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
innan solguden Ra
Logga in
Skapa konto
gjorde innergården till ett värmedallrande utekök.
I kväll blir det några kylda ”Pelarborr” från vattenfallet för att balansera vätskebalansen!
Trevlig Helg! 🍺
Dag
”Det sitter i väggarna”
Är denna vecka på ”Framsidan” och hjälper sonen att förbättra flödet i huset genom att bygga om trappan till ovanvåningen.
Vid rivningen hittade vi detta instucket under ett trappsteg!
”Det sitter i väggarna”!
Dag
Är denna vecka på ”Framsidan” och hjälper sonen att förbättra flödet i huset genom att bygga om trappan till ovanvåningen.
Vid rivningen hittade vi detta instucket under ett trappsteg!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
”Det sitter i väggarna”!
Dag
Kul med sådana gamla lappar/meddelanden. Lägg till ett nytt eget blad och bygg in detta med de gamla bladen i byggnaden så finns det något för de framtida husägarna att hitta.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 489 inlägg
Modigt att våga påstå att det blev klart i mars redan den 20 februari. Man undrar ju hur många omålade lister som faktiskt var kvar halvannan månad senare!