Ett markisföretag i Lund sålde en motoriserad terrassmarkis mot halva summan i förskott och levererade den med lyftkran till balkongen. Men när den inte gick att montera lämnade de den bara där och ville ha nästan 30 000 kr betalt ändå. Nu har ARN tagit ställning i tvisten.

Du kan läsa artikeln här: Företaget dumpade markisen på balkongen - vägrade hämta tillbaka

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Låter som ett ganska enkelt fall, kunden har utan tvekan rätt

• Gilla
Farstatjej90 och 9 till
  • Laddar…
Förvånar mig inte ett dugg. Vi skulle byta duk på två enkla fönstermarkiser och tog hem Wallners säljare. Vi valde mellan två olika dukar. Båda hade samma pris. Allt vi ville ha var således två bitar markistyg med ca 110 cm bredd plus rak kappa. Jag monterar allt enkelt själv.
Offerten var på 4.600:- för dess två.
Vi besökte då ett av Stockholms största markisföretag. Vi valde snabbt väv i exakt samma prisklass som i Wsllners offert. Priset för båda blev totalt 2.300:-.
Alltså halva priset!!!!!
Inte undra på att Wallners har råd med så mycket dyr tv-reklam med dessa hutlösa priser.

• Gilla
1234bjorn
  • Laddar…
Jag hade aldrig hört talas om företaget, men om man kör tv reklam 2026 känns det som man riktat in sig på lättlurade pensionärer eller liknande

Finns andra bra markisföretag i Lund annars, som jag själv utnyttjat många gånger.

Wallners ägs väl av en av de största markis och solskydds tillverkaren hunter Douglas.

Har själv ingen erfarenhet ännu av dom, mer ln säljaren (får se på fredag)
Men jämfört med lokala säljare för andra markiser (också hunter Douglas och polska selt)
Så har i alla fall säljaren varit betydligt mer påläst både om markis, infästning etc.

Priserna är identiska mellan alla verkar det som.

Läser man dock artikeln är det märkligt att inte Wallners pudlar och gör rätt för sig direkt, säljaren har uppenbart gjort fel

Purre
Fått reklam från dom i sociala medier på sista tiden. Beror dels på att jag själv sökt på markiser som man gör varje sommar 🙄
Dock inte kommit längre än så och kanske ska lägga ner att fortsätta kolla.
Även reklam från Billy markiser men tyvärr har dom inte vanliga dumma 230V motorer till sina markiser så dom går bort pga det.

Mats-S
Har köpt alla mina markiser till villa och sommarhus på webbmarkis.se , har aldrig haft några problem med dom. Bra priser, bra kommunikation, bra personal och superbra kvalitet :)

• Gilla
ulfben
  • Laddar…
Jag köpte måttbeställda motormarkiser från Sunaway förra året och är väldigt nöjd med dem. Bra hjälp inför beställningen, prismatchade utan knussel och kvaliten på markiserna verkar rejäl. Har en byggtråd från montaget här.

Jag köpte en sju meter lång terassmakis från Wallners i höstas och de skötte sig perfekt.

Men jag håller med tidigare inlägg om att det är konstigt att de inte pudlade direkt. Det verkar med den information vi fått uppenbart att deras säljare gjort bort sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.