MultiMan
Det heter alkylat och inget annat. Inte alkyd eller akrylat som ovanstående skriver. Annars blir det bara ännu mer förvirrat.

Du kan köra på vanlig 95 eller 98, eller 4T alkylat, dvs utan oljeinblandning.

Kontrollera oljenivån i motorn innan du börjar!
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Det finns kvar en rejäl bensintrimmer, kanske till den då. Jag använder min egen elektriska bosch. Gå och trimma där det behövs tycker jag är trevligt.

Oljan kollade jag tidigare, hällde i alkylatbensin nu. Kommer ihåg varför jag som ung föredrog åkgräsklippare eller självgående.

Men den klipper och kommer fungera tills roboten kommer tillbaka. Skönt!
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Det finns kvar en rejäl bensintrimmer, kanske till den då.
Ser man på, jag känner mig synsk 😉😀
 
  • Haha
NyKarin
  • Laddar…
Patrik440
L lbgu skrev:
. 2-taktsvarianten har lite olja inblandat vilket inte din klippare lär uppskatta.
Det går allt det med i nödfall. Körde på det lite i höstas och det luktade inte lika illa ändå som vanlig 95oktan.
 
Många nyare gräsklippare och framförallt av billigare sort har plastförgasare eller iaf plastmembran i sig som inte tål modern bensin i längden.
Man får byta membran med ett par års mellanrum.
Alkykatbensin fungerar mkt bättre i de maskinerna.
Äldre klippare och framförallt dyrare modeller saknar plast och tål vanlig bensin bra.
Vilken tur att det inte var en E85 konverterad klippare 😀
Blev först riktigt förvånad men man vet ju aldrig..
Håller med, dumt att ens skriva E85 på locket så där.
 
  • Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.