496 läst ·
19 svar
496 läst
19 svar
Alkylatbensin istället för e85?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 823 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 823 inlägg
Det heter alkylat och inget annat. Inte alkyd eller akrylat som ovanstående skriver. Annars blir det bara ännu mer förvirrat.
Du kan köra på vanlig 95 eller 98, eller 4T alkylat, dvs utan oljeinblandning.
Kontrollera oljenivån i motorn innan du börjar!
Du kan köra på vanlig 95 eller 98, eller 4T alkylat, dvs utan oljeinblandning.
Kontrollera oljenivån i motorn innan du börjar!
Det finns kvar en rejäl bensintrimmer, kanske till den då. Jag använder min egen elektriska bosch. Gå och trimma där det behövs tycker jag är trevligt.
Oljan kollade jag tidigare, hällde i alkylatbensin nu. Kommer ihåg varför jag som ung föredrog åkgräsklippare eller självgående.
Men den klipper och kommer fungera tills roboten kommer tillbaka. Skönt!
Oljan kollade jag tidigare, hällde i alkylatbensin nu. Kommer ihåg varför jag som ung föredrog åkgräsklippare eller självgående.
Men den klipper och kommer fungera tills roboten kommer tillbaka. Skönt!
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 605 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 605 inlägg
Många nyare gräsklippare och framförallt av billigare sort har plastförgasare eller iaf plastmembran i sig som inte tål modern bensin i längden.
Man får byta membran med ett par års mellanrum.
Alkykatbensin fungerar mkt bättre i de maskinerna.
Äldre klippare och framförallt dyrare modeller saknar plast och tål vanlig bensin bra.
Vilken tur att det inte var en E85 konverterad klippare 😀
Blev först riktigt förvånad men man vet ju aldrig..
Håller med, dumt att ens skriva E85 på locket så där.
Man får byta membran med ett par års mellanrum.
Alkykatbensin fungerar mkt bättre i de maskinerna.
Äldre klippare och framförallt dyrare modeller saknar plast och tål vanlig bensin bra.
Vilken tur att det inte var en E85 konverterad klippare 😀
Blev först riktigt förvånad men man vet ju aldrig..
Håller med, dumt att ens skriva E85 på locket så där.
Klicka här för att svara