Verktyg & Maskiner
Daniel_N: Hej! En sådan tråd finns redan: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/19854-hammare.html
5.2 racing: Tack för all hjälp. Som vanligt så går det inte som man vill. Idag sade gräsklipparen upp sig så kompressorköpet får vänta ett par månader. Här är den tråden, om nån vill tycka nåt. http://www.byggahus.se/forum/graesmattor/118197-klippon-dog-leve-klippon.html /G
d_nilsson: Amarace, jag ville inte mena att tändströmmen har något med kvaliten på svetsfogen att göra eller att hotstart ska vara att föredra. En stabil strömkälla är dock alltid att föredra, för att undvika det problemet som den som öppnat denna tråd verkar ha haft: [citat] Kvaliteten på en svetsfog beror till största delen på den som håller i handtaget, och till mindre del på
verktygsgurun: www.valeryd.se har någon form av kit att renovera axlar med.
Mikael_L: [citat] Jag som har en sådan Makita kan väl säga att det är en duglig maskin, helt klart. Men köpte jag en ny idag bleve det antagligen en Bosch GCM8S. Dels prisskillnaden till Boschen's fördel. Men Makitas 190mm klingor upplever jag aningens problematiskt, det är helt klart sämre utbud med klingor att välja mellan i den storleken. Vare sig man önskar en skitbillig skräpklinga från
Rund_skruvad: HJÄLP!!!!! det har kommit virus på siten..... Oh phu! det var bara Leksands maskot :p
Jesca_j: Jag har spikat upp vår takpanel med T-dyckert men liite klent tycker jag att det är... 1,6mm är nog säkrare. 1,2 funkar bra till lister och sådant.
Rund_skruvad: Samma maskin ligger lite då och då på tradera, kanske kan köpa en ännu billigare där. Edit: Bolagets Tradera namn är XTSWEDEN och nej det är inte jag som döljer mig bakom namnet.
poba53: Kollade Metabos senaste produktmagasin som är fullt av nyheter främst vad gäller batteridragare och OK prissatta Ger/kapsågar. Detsamma gäller AEG:s nya katalog på deras maskiner som nu byter färg från klassisk blå till orange AEG har även nu en Ger/kapsåg och en liten tigersåg på bara 1.8kg som nätdriven eller 2.2kg med batteri. www.metabo.se respektive www.aeg-pt.se
vagabondo: finns på hornbach - kostar strax under 600kr. instämmer att det är ett förträffligt verktyg.
Springare: [citat] Jag skulle granska med ögonen och ser man inge fel så är det inte fel ;) Om han hade haft elverktyg så skulle det gått snabbare tror jag.
Trilla: Nu har jag hunnit använda den några timmar till. Vart runt och fixat växtstöd till en massa träd bland annat. Jag måste säga att den där maskinen bara växer ju mer man använder den. Nu ett par timmar senare då man hunnit prova den lite mer seriöst så känns den riktigt bra. Men en låda eller väska som innehåller den båda är nästen ett måste. nu använder man båda om
Daniel_N: Hej Per! Du har fått ett PM med min mailadress. //Daniel
gwyrlim: Jag har inte sett Europa klassningen som så mycke med med HEPA att göra. Klassningen säger vilken mängd damm i luften som får finnas när man använder dammsugaren. Om flödet sjunker orkar inte sugaren suga sig allt och mängden i luften ökar och man klarar inte nivån för klassningen. Alltså måste man få en varning så man kan åtgärda det. H klassningen är den som får annvändas
Binesh: Den ser onekligen bra ut! Ser rätt balanserad ut, ska absolut tafsa på en om jag ser den någonstans! Skulle lätt investera i en sådan om Hitachi hade bättre utbud i samma serie. Men som ren slagskruvdragare& vanlig skruvdragare tycker jag att Makita, Hitachi och Panasonic lirar i egen division där inte ens Festool är i närheten. (Nu menar jag styrka/ergonomi/känslan och inte
OHE: Man kan använda den gråa slangen som medföljer grovdamsugningskitet istället för att köpa den gröna. Iofs inte antistatisk men fungerar utan problem (har bägge).
magnlar: Köpte mig en sån, och den är helt otroligt måste jag säga. Finns någon här som testkört med borrchuck från hitachi? Går det att stoppa i en 13 mm borr eller är det max 10 som gäller? /Magnus
Cricce: [citat] Hmm, jag tror vi pratar om olika saker nu när jag läser inlägget (olika terminologi på olika ställen) . Jag pratar om en skruvklyv som man kopplar till kraftuttaget på traktorn :) Så glöm mitt förra inlägg :rolleyes:. Om hydrauliska vedklyvar vet jag inget :p
pleqtiz: systainer versionen e najs :D har visserligen GSR 10.8V LI-2 i 2 styckna systainrar, eller ja.. bitsena ligger i en egen systainer :rolleyes: systainers med lösa insatser finns att köpa på ebay men dom e dyrare än festools
Sesam: kul, den visste jag inget om. Jag ska läsa om den lite och om den är verkligen vad den lovar, kommer den hem till helgen:-)
pellefant: jag har en liten Race som hållit i minst 20 år, det enda jag gjort är att dränera tanken då och då, inte bytt eller fyllt på olja i den ens! :)
foppa72: [citat] Vilket borde ge ett pris på 2 195 kr på Bauhaus (med deras 12%s prisgaranti)
esox71: Efter mycket ångest och vånda blev det Milwaukee-satsen till slut. Har testat skruvdragaren och tigersågen så långt och de är verkligen brutala. Ska inviga cirkelsågen idag. Noterade att motorn sitter till höger på den, brukar ju sitta på vänster sida. Vet att jag ibland retat mig på att motorn sitter till vänster på min gamla såg men vet inte riktigt varför (antagligen för att
Mats Bengtsson: [citat] Och där hittade jag Menzerna igen. Har dock intehittat dem i Malmötrakten. Någon som vet någon runt Malmö som säljer Menzerna? ---- Mats ----
Nuno: Som rubriken antyder, någon som har/testat Bosch AVR 1100? Funderar på att köpa en vertikalskärare men vet inte riktigt vilken. Denna verkar vara i min prisklass (kanske lite dyr, men vill inte ha vilket skräp som helst.....), har ju endast 50 m² gräsmatta så att slå till på en Klippo är väl inte att tänka på. ~2300 har jag hittat den för, någon som hittat den billigare? Det som
Marive: Kan ju kanske vara roligt att såga själv men jag lät brädgården klyva 200lpm 28*95 (28*46)vilket kostade hela 200kr... Då slapp jag slita på brorsans såg och sparade förmodligen en hel del tid.