Kom över en färgspruta i höstas, den följde med i ett annat köp helt enkelt. Gjorde i ordning den och fick igång den.

Nyligen försnillade "någon" (Det är inte jag själv alltså) vissa delar till uppsugsröret till den.

Färgsprutan är av märket Blitz, har nån här en susning om de görs fortfarande, och vem som i så fall kan ha reservdelar till den?

Om jag ska begära en ny av uppdragsgivaren, har nån förslag på en likvärdig modern ersättare?

Har nu lyckats leta fram de saknade delarna under mycket svordomar. Till slut fanns de på ett ställe den skyldige inte hade en aaaning om. Ja, ja, gott så. Allt tydde på att delarna hamnat i en container som gick iväg igår nämligen!

Fortfarande ingen som hört talas om en Blitz spraygun som inte är till för att spruta brun utan sol med?

Tips om länkar för justering av färgsprutor eller är jag i fel forum för det?

Hej Handyman hoppas detta kan vara till lite hjälp tagit det från devilbiss hemsida. Deras färgsprutor är riktigt bra men ack så dyra har funnits sedan hedenhös.
http://www.autorefinishdevilbiss.com/docs/misc/SB-2-001-F.pdf
står mycket matnyttigt i den och finns också en felsöknings tabell.
mvh h

Färgsprutegurun heter Jeff Hewitt. Han har skrivit böcker, bl.a. "Finishing", från Taunton press. Han driver även företaget www.homesteadfinishingproducts.com Där finns en del att läsa, och även ett forum.

Redigerat:
Tack! Det verkar vara matnyttiga länkar!

mattiasp skrev:
Färgsprutegurun heter Jeff Hewitt. Han har skrivit böcker, bl.a. "Finishing", från Taunton press. Han driver även företaget www.homesteadfinishingproducts.com Där finns en del att läsa, och även ett forum.
Och där hittade jag Menzerna igen. Har dock intehittat dem i Malmötrakten. Någon som vet någon runt Malmö som säljer Menzerna?

---- Mats ----

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.