2 362 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Stihl RE 162
Har tänkt köpa en högtryckstvätt i prisklassen 5-6000 ungefär. Tittade först på Kärcher K 7.85 och tänkte köpa den tills jag läste här om den dåliga kvaliten på plastdetaljerna.
Nu har jag sneglat lite på Stihl RE 162 och undrar om det är någon som har erfarenhet av den maskinen?
Tar gärna emot tips på andra maskiner i det här segmentet.
Nu har jag sneglat lite på Stihl RE 162 och undrar om det är någon som har erfarenhet av den maskinen?
Tar gärna emot tips på andra maskiner i det här segmentet.
Kränzle.
Efter att ha tvättat som en liten tomte i två somrar är jag helt såld. 30 fyrfamiljshus á 8 timmar utan ett enda avbrott pga tvätten.
Fyllde på lite olja efter 20 hus.
Efter att ha tvättat som en liten tomte i två somrar är jag helt såld. 30 fyrfamiljshus á 8 timmar utan ett enda avbrott pga tvätten.
Fyllde på lite olja efter 20 hus.
Har ikke hatt akkurat den, men en billigere Stihl, RE128 Plus. Og som med alt annet jeg har fra Stihl virker det og føles ikke billig.
Jeg vil derfor tro at den maskinen der ikke er noe dårlige. Langt bedre enn Kärcher iallefall.
Jeg vil derfor tro at den maskinen der ikke er noe dårlige. Langt bedre enn Kärcher iallefall.
Det finns ju lite mindre maskiner som ligger i din prisklass på samma sida.
http://www.kagab.se/butik/hogtryckstvatt-hd120-7-458.html
eller
http://www.kagab.se/butik/hogtryckstvatt-kranzle-hd-1150-37.html
Själv köpte jag en Kärcher 6.75 på rea för 2400:- för ett tag sedan. Funkar fint för mig, men visst lämnar plasten lite i övrigt att önska, stabiliteten är tveksam.
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Stihls tvätt. (Så egentligen kanske jag inte kan hjälpa dig med din fråga
)
http://www.kagab.se/butik/hogtryckstvatt-hd120-7-458.html
eller
http://www.kagab.se/butik/hogtryckstvatt-kranzle-hd-1150-37.html
Själv köpte jag en Kärcher 6.75 på rea för 2400:- för ett tag sedan. Funkar fint för mig, men visst lämnar plasten lite i övrigt att önska, stabiliteten är tveksam.
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Stihls tvätt. (Så egentligen kanske jag inte kan hjälpa dig med din fråga
Klicka här för att svara