Rund_skruvad
Rund_skruvad: Var inne på den också, men tyckte lådorna var lite veka när jag var och tittade på dem. Å andra sidan kan man köpa hurtsen för 50- 100 kr på blocket
5 svar · 4,5k läst
M
Matix: Tips kolla UK tråden. Man kan ju få ett set LXT BHP452 för ~£200 tex på Lawson. Pris exklusive frakt. /Mattias :)
16 svar · 3,1k läst
·
C
coss: Du råkar inte hitta en traktor, eller annat fordon när du ändå letar? Tyckte jag kände igen plogen men det var fel spår.
1 svar · 3,7k läst
·
L
Logiman: Takker :) Er det noe tilsvarende som den svart/grøne sjukan med festool? :o Svarte og grønne maskiner burde ikke ha vært lovlig :p
33 svar · 3,1k läst
L
Logiman: [citat] Ingen problem det om en gidder. Saga sitter bare mer fast.
8 svar · 8,2k läst
yxet
yxet: en skotare skulle ju funka me,
14 svar · 4,7k läst
H
holmertz: En kompis köpte nyss en DeWalt D25114K på http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=288 för att använda lite privat. Kostat 5 gånger min borrhammare Ferm från Jula. Jämfört med den mycket tyngre Ferm är det mycket bättre bett i DeWalt maskinen vid bilning i hård betong. Har bilat rätt mycket med Ferm maskinen utan att vara det minsta varsam. För att vara så billig så har den ändå
9 svar · 3,6k läst
jac
jac: Kan du skaffa dig plats arbetsbänken så hittade jag en lösning för kapsågen som fungerar fint hos mig. Under arbetsbänken har jag en utdragsskiva med expansionsbeslag som jag ställt sågen på. (Det borde fungera precis lika bra med ett ganska lågt bord med hjul.) Skall jag bara såga enstaka bitar så drar jag bara ut skivan med sågen och kör. Arbetsställningen blir ju ganska låg men
2 svar · 3,3k läst
S
SaabAero: Färsk gran är lättkluvet även med yxa :) De bitar som inte min billiga 5-tons klyv klarar brukar jag spräcka med klyvyxan istället. Går oftast snabbare med yxan, men är jobbigare...
11 svar · 4,6k läst
·
M
Matix: [citat] Det låter bra! Då klarar jag mig. :)
4 svar · 1,9k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: Finns ju även oljedämpade Makita slagskruvdragare, men de är ganska dyra......
15 svar · 3,6k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Jag gillar också väskor/lådor/systainers, och jag håller även med om att det är bra om det finns lite plats över för tillbehör. Det är ju bra om man kan ha sakerna samlade. Problemet med Boschs GEX-väskor är att det i stort sett bara finns plats för maskinen då de har begåvats med en inredning av formgjuten plast som inte går att ta ut. Hade man bara tänkt till lite så
32 svar · 28,2k läst
G
greebfighter: tycker att både sundström och 3M har bra masker dock är 3M något bättre om man skall har glasögon då den är lite lägre över näsan
2 svar · 1,8k läst
Nimajneb
Nimajneb: kolla upp vilka av dom tyska drakarna som finns där. Har för mig jag sett Obi där men Bauhaus, Hornbach, Baumax, Globus, Praktiket etc etc finns nog där åxå. Kolla deras hemsidor och typ bläddra bland deras veckoannonser så kan du nog skapa dig en uppfattning om något är billigt.
2 svar · 868 läst
E
Eddi Thomason: [citat] Har hållt utan problem, för min del, till meck med gamla bilar på hobbybasis. Nu kostar dom inte så mycket att det är hela världen ifall nån går sönder, men man får väl tänka sig för så man inte lossar det som sitter värst (med t.ex. förlängning i form av extra blocknycklar). Men dom håller för att ta i hyggligt utan problem, så man behöver inte mesa heller. En
10 svar · 2,8k läst
S
santos: jag är helt såld på min aeg hade kostat 4k fick den för 2k för att dom ska byta färg på sina maskiner.
67 svar · 23,0k läst
·
H
humlan1967: Nu är den slutsåld :( fasen oxå...
8 svar · 4,3k läst
H
humlan1967: [citat] Jo, det är sant, men INGA BETYG tyvärr... :(
2 svar · 6,2k läst
J
John J: HRX520A fungerar kanon. Bra ljud och dämpar buller bra tycker jag.
4 svar · 3,2k läst
vespaman
vespaman: Observera tipset som någon nämde, är att hyra dammsugare från samma ställe, kostar några hundra extra, och är värt varenda krona!
8 svar · 6,3k läst
Marta
Marta: Har samma erfarenhet som Cinolin, dvs den funkar kanon, men tenderar att knipsa av en del spikar innan man fått ur dem. Kanske är käftarna som är lite väl skarpslipade. Och så får man ju vara beredd på att den lämnar rejäla märken efter sig. Men det är ju inget finsnickeriverktyg direkt. // Marta
3 svar · 7,4k läst
K
kamy: Beijer fasad & betong i Sollentuna verkar ha det. http://www.beijerfasad.com/prislista/2005/Produktlista_2005_1.pdf
1 svar · 5,1k läst
L
Lostorp: [citat] Jorå, jag får allt beställa till kampanjpriset så det var väl iofs inget problem på det viset. Däremot så vill jag ha maskinen fortare (läs: igår :) om möjligt så jag har letat runt, bl.a. på lokala K-rauta-varuhuset och andra ställen ifall någon skulle ha maskiner kvar till hyfsat pris. Om det däremot visar sig att ingen har maskiner kvar i regionen och heller inte får
27 svar · 7,0k läst
·
5.2 racing
5.2 racing: Efter att ha klippt nu på eftermiddagen, kanske jag ser ett slut på detta med svarta händer. Tyckte att jag blev mindre svart idag. Fjärde klippningen tror jag.
8 svar · 2,1k läst
K
Kjell_G: Nej, men jag köpte nyss en Texas-jagare på Cheapy för 247:- Kanske du har nån i närheten som också rear ut? Här gjorde de det för att de numera kör med Alko istället. Kjell G
1 svar · 1,5k läst
S
Smissarve: Jag vill försvara Kellen. Jag har två skruvdragare. Bilteman är ren skit men Kellendragaren fungerar otroligt bra med tanke på priset. Jag använder den till att skruva elstängselisolatorer i ekstolpar och vridmomentet är tillräckligt för det. Sen är den förstås värdelös ur ergonomisk synpunkt och chucken är inte helt centrerad längre. Visst vill jag ha en blå Bosch, men har man
6 svar · 1,4k läst
F
Farzan: Jodå, jag kollade igår kväll och och visst satt skruven för löst - den gick att lossa helt med i stort sett ingen kraft alls. Jag passade förresten på att demontera enligt Pernittas tips och det var bra, för det satt rejält med skit bakom den innersta brickan. Thanx guys!
7 svar · 2,6k läst
H_L
H_L: Hej. Jag införskaffade mig skena samt adapter och tving under vinterkampanjen till min C6BU2. Har inte använt den speciellt mycket ännu, men ändå tillräckligt för att få lite rutin och känsla på det. Min erfarenhet i att såga rakt med handcirkel har tidigare innefattat parallellanslaget eller en rätskena att styra mot. Jämfört med dessa är naturligtvis sågskenan ypperlig. Största
7 svar · 2,9k läst
phl
phl: Jag avskyr oxo glipor men löser problemet med iterativ perfektionism, dvs bra passform från början. Lär förmodligen leda till att man blir inspärrad med kram-sig-själv-tröja eller nåt ;)
10 svar · 2,1k läst
A
A-Man_08: Fördelen med att tappa ur oljan är att man får ut skit som rinner med. Om du nu fyllt på så är det bättre olja i och du kan ta ett par rundor om ändå om du vill byta den. En gissning är att den totala oljemängden är en 0,5-0,6 liter Jag brukar köra lite ksprit i för att rena förgasaren. Ett bränslefilter monterade vi också sådan som man har på moppen , kapar slangen och sätter
13 svar · 11,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.