4 304 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Vilket "combo kit" ska jag ta?
Jag tyckte exakt likadant när jag skulle skaffa mig en Makita-kit, var nära att välja bort slagskruvdragaren men köpte den till sist. Och den klättrade snabbt upp till den mest använda maskinen någonsin i alla kategorier. Underskatta inte slagskruvdragare!esox71 skrev:Ok, tack för alla svar och åsikter även om det inte blev lättare.
Är sugen på Makita-satsen men den har i mina ögon 2 fel: Den har en slagskruvdragare som jag inte behöver och den har ingen cirkelsåg. Behöver eg. ingen cirkelsåg men har ingen batteridriven och det verkar ju onekligen smidigt vid småjobb. Makita LXT406 har ju cirkelsågen ist.f. skruvdragaren så hade de haft den hade jag inte tvekat en sekund trots det jämförelsevis "brutala" priset.
DeWalt satsen har förvisso NiCd batterier men jag tror den faller på att bagaget hem helt enkelt blir för tungt. Övervikt brukar ju debiteras svinhögt så det är nog dumt att chansa.
Då är det bara Milwukee-satsen kvar och där ser jag inga nackdelar. Söker man runt lite här på forumet så verkar ju Milwaukee vara ett gediget märke. Har klämt lite på dem också och de känns riktigt bra i handen. Ingen här som har något positivt att säga om Milwaukee?
Man tror sig inte behöva slagskruvdragare tills man fått känna på ett tag, då vill du inte röra andra skruvdragare.
Kunde inte sagt det mycket bättre själv!Binesh skrev:Jag tyckte exakt likadant när jag skulle skaffa mig en Makita-kit, var nära att välja bort slagskruvdragaren men köpte den till sist. Och den klättrade snabbt upp till den mest använda maskinen någonsin i alla kategorier. Underskatta inte slagskruvdragare!
Man tror sig inte behöva slagskruvdragare tills man fått känna på ett tag, då vill du inte röra andra skruvdragare.
Varför skruva med en "gammeldags" skruvdragare när det går så mycket snabbare och lättare med en slagskruvdragare?
Slagskruvdragare är som man säger, the schnitzel!
Jag kan inte uttala mig om Milvaukee el DeWalt men Makita LXT har jag en hög av själv. Rekommenderar de starkt!! Kanonbra grejer. Vinkelslipen är inte lika stark som en nätansluten men är bra till mindre jobb på ej elektrifierade ställen. Sticksågen dock är hur bra som helst!!! Lika bra som en 230V:s plus att du slipper sladden när du sågar runt hit o dit. Riktigt riktigt bra är den!!!
Binesh skrev:
Håller med om att sticksågen är sett till maskinellt i klass med nätanslutna. Det som gör mig lite tveksam är att den är handväskemodell, jag gillar visserligen steglös hastighetsreglering men en limpa känns bättre i handen.Hajakz skrev:Jag kan inte uttala mig om Milvaukee el DeWalt men Makita LXT har jag en hög av själv. Rekommenderar de starkt!! Kanonbra grejer. Vinkelslipen är inte lika stark som en nätansluten men är bra till mindre jobb på ej elektrifierade ställen. Sticksågen dock är hur bra som helst!!! Lika bra som en 230V:s plus att du slipper sladden när du sågar runt hit o dit. Riktigt riktigt bra är den!!!
Det är ju iofs ca 5000% subjektivt!Binesh skrev:
Alla gillar inte limpor..
Efter mycket ångest och vånda blev det Milwaukee-satsen till slut. Har testat skruvdragaren och tigersågen så långt och de är verkligen brutala. Ska inviga cirkelsågen idag. Noterade att motorn sitter till höger på den, brukar ju sitta på vänster sida. Vet att jag ibland retat mig på att motorn sitter till vänster på min gamla såg men vet inte riktigt varför (antagligen för att jag råkat sätta tvingarna på den sidan
). Ska bli intressant att se hur den här känns.
Klicka här för att svara