6 274 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Hitachi kap/gersåg C 8FSHE
Jag är också intresserad av Hitachin. Valet står mellan Hitachin, Bosch GCM 8S och Makita LS 0714L. Makitan verkar dock vara mer för finsnickeri, såg ganska liten ut när jag var och tittade på den idag.
Det finns mycket skrivet om Boschen, hade varit kul att höra nån som provat Hitachin.
Det finns mycket skrivet om Boschen, hade varit kul att höra nån som provat Hitachin.
Tittade på den innan jag köpte min GCM 8S. Fanns väl inga uppenbara nackdelar med Hitachin, iaf inte för en hemmapulare som mig. Men sen tänkte jag att det är dumt att chansa. Det står ju skrivet spaltmeter om Bosch och DeWalt-maskinerna, så då gick jag helt enkelt på det.
Den går bara att luta åt ett håll. Lite alienutseende men låt er inte luras en helt underbar maskin att arbeta med. Snabba inställningar och den fula lampan som sitter på är suverän lyser mer än man tror skönt när det blev ett par skymningsarbeten. Lasern är mycket lättåtkomlig att justera. Har arbetat med några kap/gersågar denna och festo´s var den trevligaste.
Jag som har en sådan Makita kan väl säga att det är en duglig maskin, helt klart.Chaz skrev:
Men köpte jag en ny idag bleve det antagligen en Bosch GCM8S. Dels prisskillnaden till Boschen's fördel. Men Makitas 190mm klingor upplever jag aningens problematiskt, det är helt klart sämre utbud med klingor att välja mellan i den storleken.
Vare sig man önskar en skitbillig skräpklinga från Biltema som går att kasta sen man sågat sina klickgolvsbitar eller söker något mer speciellt.
I övrigt har inte mer erfarenhet av Boschen än det jag klämt och känt på i butik, men det har känts bra. Hitachi'n har jag inte ens sett på i en butik.
Klicka här för att svara