...sen är ju frågan om det är så kul att klyva blöta, vresiga, tryckta saker att det är värt det hela. (Jag känner en kille som nog hade skruvat upp brädorna på vindskyddet i originalskick...)
 
Jag har kört med både originalklinga och klinga från biltema, har inte märkt nån större skillnad,
Nån riktig klyvklinga har jag inte. Det skulle vara intressant att höra lite erfarenheter från någon som har prövat.

Ja glömde; på min GTS10 förstås..
/ Marta
 
Nej, jag har aldrig använt klyvklinga på Boschen tyvärr, men jag har kört universal- och klyvklingor på större sågar och det är väldigt stor skillnad.
 
Kan ju kanske vara roligt att såga själv men jag lät brädgården klyva 200lpm 28*95 (28*46)vilket kostade hela 200kr...

Då slapp jag slita på brorsans såg och sparade förmodligen en hel del tid.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.